Formació en materia de oficis de pintura al nostre centre de formació de Badalona

Aquest any la Fundación Laboral de la Construcció a Catalunya ha impartit sis cursos del mòdul de Pintura i materials d'emprimació i protectors en construcció

La Fundación Laboral de la Construcción celebra els seus 25 anys, ple de reptes, il·lusions i objectius complerts, gràcies al treball d'un gran equip de professionals i afrontant el futur amb nous projectes destinats a millorar la situació de tots els agents que participen en el sector de la construcció.

Els objectius de la nostra formació és fer-la eminentment pràctica amb una amplia oferta formativa per millorar la competitivitat de les empreses i l’ocupabilitat dels professionals, aconseguint una formació innovadora adaptada a les noves realitats del sector.

Des de la Fundació Laboral a Catalunya, impartim formació relacionada amb els oficis de Pintura, tant pel que fa a formació de prevenció de riscos obligatòria de conveni com d'ofici en els seus dos vessants, formació a mida i formació del mòdul de Certificat de Professionalitat MF0873_1: Pintura i materials d'emprimació i protectors en construcció.

Durant aquests 25 anys, la Fundació ha aconseguit construir i posar a disposició del sector 46 centres de formació propis, dos d’ells a Catalunya, un a Badalona i un altre a Tarragona, formant cada any a més 6.000 alumnes a Catalunya i a més de 70.000 alumnes a tot l’Estat.

En el que va d'any s'han impartit un total de 11.500 hores de formació a 198 alumnes que s'han format en cursos de prevenció de riscos laborals per a treballs de pintura, formació d'ofici a mida i formació per a l'obtenció de Certificats de Professionalitat.

Pel que fa a la formació d'oficis, s'han impartit cursos de diferents nivells, des de cursos per a alumnes que s'inicien en l'ofici de pintor a formacions destinades a treballadors amb experiència en el sector de la pintura, que han fet cursos de nivell avançat on han pogut aprofundir i perfeccionar diferents tècniques.

La Fundación Laboral de la Construcción de Catalunya esta homologada per a poder impartir 30 certificats professionalitat, basats en el Catàleg Nacional de Qualificacions de les famílies d’ Edificació i Obra Civil, Electricitat i Electrònica, Serveis Socioculturals i a la Comunitat i Comerç i Màrqueting, entre ells aquest any ha impartit 6 cursos del mòdul de Pintura i materials d'emprimació i protectors en construcció. L'objectiu general d'aquesta formació és adquirir les competències necessàries en els processos de preparació d'equips, mitjans i aplicació en treballs de pintura en construcció.

Aquestes formacions estan destinades a alumnes que no poden acreditar formació acadèmica o experiència professional. Un cop finalitzat el curs obtenen el Certificat de professionalitat, títol oficial que acredita les competències professionals per desenvolupar un treball específic. D'aquesta manera els treballadors amplien el seu currículum acadèmic i professional podent així augmentar les seves probabilitats en l'àmbit laboral ja que moltes empreses demanen aquesta titulació com a requisit. Cal destacar que els Certificats de professionalitat estan reconeguts a tot Europa.

Pel proper any 2019, la Fundació té previst incrementar l'oferta formativa específica per a treballs de pintura, impartint cursos per a l'obtenció dels Certificats de professionalitat Pintura Decorativa en Construcció i Pintura Industrial en Construcció.

A més, han estat 25 anys impulsant la seguretat i salut laboral. Amb 200.000 visites a peu d'obra, amb formació teòrica i pràctica en els seus 22 Centres de Pràctiques Preventives i en les seves sales d'EPI, i amb prop de 50.000 consultes ateses a través del servei gratuït Línia Prevenció. Tot això amb l'objectiu de conscienciar i instaurar una veritable cultura preventiva en tots els àmbits d'una obra i en tots els perfils professionals que hi participen. Per això, durant el primer trimestre de 2019 tenim prevista la inauguració d’un Centre de Pràctiques Preventives CPP a les instal·lacions de Badalona, on poder mostrar des d’una perspectiva pràctica els riscos laborals reals en obres per poder-los prevenir.

Han estat 25 anys fomentant una ocupació de qualitat. Amb 700.000 Targetes Professionals de la Construcció (TPC) emeses i la creació del primer portal d'ocupació on line de referència en el sector de la construcció, construyendoempleo.com Qualificant als treballadors del sector per ajudar-los en la recerca d'una nova feina.

La Fundació Laboral, com en anys anteriors, va ser convidada pel Gremi d'empreses de pintura de Barcelona i comarques al sopar anual del Patró dels Pintors "St. Lluc Evangelista", al qual en representació de l'eentitat van assistir el president i la gerent, Josep Agustí i Lucía López respectivament.

25 anys d'història de tot un sector    -    Aprendre avui és contruir demà

Cursos relacionados

PRL PARA TRABAJOS DE PINTURA. PARTE ESPECIFICA (CONV. CONSTRUCCIÓN)
  • 6h Presencial