La Fundació Laboral de la Construcció ha estat present un nou any al Saló de l'Ensenyament 2024

En aquesta nova edició del Saló de l'Ensenyament l'entitat paritària ha donat a conèixer les possibilitats que ofereix la construcció a les noves generacions

Dins de la Setmana de la Formació i Treball, el Saló de l'Ensenyament es va celebrar al Recinte de Montjuïc de Fira Barcelona amb més de 100.000 visitants, mantenint l'afluència rècord de l'any passat.

A través de l'aposta per la digitalització i la innovació i en línia amb el compromís d'apropar la construcció a les noves generacions, la Fundació Laboral de la Construcció va participar un any més en aquesta trobada, donant a conèixer entre les persones visitants l'ampli catàleg d'activitats formatives impartides als seus centres; així com els perfils més sol·licitats dins un sector amb alta demanda i en procés de transformació.

Així mateix, l'entitat a través del seu equip d’orientació va posar a disposició dels vistitants la seva web i l'APP Construyendoempleo.com per facilitar als professionals l'accés a un lloc de treball adequat a les característiques i proporcionar a les empreses els perfils més apropiats.

Els visitants del Saló van poder fer demostracions pràctiques amb els simuladors de realitat virtual de maquinària de retroexcavadora mixta i carretons frontals, per al maneig de maquinària d'elevació i maquinària de moviment de terres. Aquests simuladors es fan servir en la formació dels alumnes de la Fundació, juntament amb les pràctiques reals que realitzen amb la maquinària. Són recursos que la fundació utilitza com a millora qualitativa en la formació pràctica que realitza. En aquest procés de digitalització en les seves formacions, l'entitat també va posar a disposició dels assistents les seves ulleres de realitat viritual (RV).

Saló de l'Ensenyament

Organitzat per Fira de Barcelona amb el Departament d'Educació i el Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, el Saló de l'Ensenyament ha reunit un total de 224 expositors que han mostrat una variada oferta d'estudis de batxillerat, cicles de formació professional, graus universitaris, estudis superiors, ensenyaments artístics, idiomes, esports i formació complementària per al curs 2024-25. La propera edició del Saló de l’Ensenyament tindrà lloc del 26 al 30 de març de 2025.