900 11 21 21

L-J 9:00 - 19:00
V 9:00 - 15:00

El portal Construyendoempleo es consolida com a ecosistema de talent al sector de la construcció

Aquesta eina sectorial, impulsada per la Fundació Laboral de la Construcció, es posiciona com a referent de la intermediació laboral

Noticia Cataluña
Fuente - Fundación Laboral de la Construcción

El portal Construyendoempleo.com, impulsat per la Fundació Laboral de la Construcció (FLC), consolida el seu paper com a únic portal sectorial d'ocupació a nivell nacional, connectant de forma personalitzada professionals i empreses amb les necessitats immediates de contractació.

Des de començaments d'any, la plataforma ha incorporat més de 7.000 professionals, fet que suposa un creixement del 20% interanual. Així mateix, s'han publicat més de 4.500 ofertes de feina, un 25% més que a l'exercici anterior. Des del gener del 2025, més de 1.800 empreses han gestionat els seus processos de selecció a través d’aquesta eina sectorial, cosa que representa un increment del 18% respecte al 2024.

Pel que fa a Catalunya, durant 2025 s’han publicat més de 381 ofertes d’ocupació, un 28,34% més que en l’exercici anterior i més de 823 vacants suposant un increment del 35,60% respecte l’any 2024.

També hi ha hagut 456 candidats registrats que suposa un increment del 13,37% més que l'any passat, i pel que fa a empreses s'han registrat un total de 119 noves empreses mantenint la proporció de l'any anterior.

Els perfils demandats abasten una àmplia varietat d'especialitats i categories professionals del sector de la construcció: des d'oficis tradicionals -paletes, encofradors/res o conductors/res de maquinària fins a perfils tècnics d'instal·lació, caps d'obra, delineants o personal tècnic de prevenció; i des de manobre/a, a oficials de primera o comandaments intermedis.

Respecte a Catalunya els perfils més demandats són: Manobre/a Encarregat/da d’obra, Oficial/a de 1a, Paleta, Gruista, Cap d’Obra, oficial/a de 2a.

En termes d’inserció laboral efectiva, les contractacions gestionades directament des del portal han augmentat prop d’un 30%, reforçant el seu paper com a eina amb impacte real en l’ocupabilitat del sector.

Més que un portal: una eina per impulsar l'ocupació al sector

Construyendoempleo.com s'integra al Pla Estratègic 2023-2026 de la Fundació Laboral de la Construcció, amb l'objectiu d'atreure el talent qualificat que el sector necessita i d'apropar l'entitat a empreses i persones treballadores, apostant per la formació professional com a principal palanca per millorar l'ocupabilitat i la competitivitat.

El personal tècnic d’orientació i prospecció d’ocupació de la FLC utilitza el portal com a eina clau d’atenció personalitzada, tant per a empreses com per a persones en actiu o en situació de desocupació. El seu ús permet atraure noves generacions, projectar una imatge moderna, tecnològica i sostenible del sector i facilitar itineraris de requalificació professional que impulsin l'ocupabilitat i la igualtat d'oportunitats, promovent especialment la incorporació de joves i dones.

Des del 2013, la Fundació Laboral està reconeguda oficialment pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) com a entitat autoritzada per intermediar al mercat laboral, de forma gratuïta, per a les persones i empreses usuàries i amb criteris d'igualtat, transparència i no discriminació. Actualment compta amb 32 centres acreditats, tres dels quals es troben a Catalunya, concretament a Badalona, l’Hospitalet de Llobregat i Tarragona.

Termòmetre d'ocupació i competències

Gràcies a la informació generada, Construyendoempleo.com es consolida també com a termòmetre del mercat laboral del sector, capaç d'identificar tendències, perfils emergents i necessitats formatives. Aquesta capacitat analítica converteix la plataforma en una eina estratègica per a la planificació de programes de formació i ocupació a la construcció.

 

ACCEDEIX al PORTAL d'OCUPACIÓ de referència de la CONSTRUCCIÓ: punt de trobada de persones treballadores i empreses.

Suscríbete gratis a nuestros boletines de noticias.

=

CLÁUSULA DE PROTECCIÓN DE DATOS:

  • Responsable del tratamiento: FUNDACIÓN LABORAL DE LA CONSTRUCCIÓN.
  • Finalidad del tratamiento: mantener al usuario informado sobre la actualidad de la FUNDACIÓN LABORAL DE LA CONSTRUCCIÓN y del sector de la construcción.
  • Legitimación: consentimiento del interesado.
  • Destinatarios: Sus datos no van a ser cedidos a terceros, salvo que exista una obligación legal. Sólo podrán ser tratados por colaboradores de la FUNDACIÓN LABORAL DE LA CONSTRUCCIÓN para la gestión de sus sitios web.
  • Derechos de los usuarios: ejercicio gratuito de derechos de acceso, rectificación, supresión, oposición, limitación del tratamiento y portabilidad de los datos tal y como se describe en la información adicional. Puede consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en el siguiente enlace.

He leído y acepto la política de protección de datos.

Para no volver a recibir el boletín puedes darte de baja AQUÍ