16à edició de FormaOcupa, el Saló de la Formació i l’Ocupació a Lleida

La Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya ha estat present en col·laboració amb la COELL amb un estand i un simulador de carretons frontal a FORMAOCUPA

Un any mes, la Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya en col·laboració amb la Confederació d'Organitzacions Empresarials de Lleida (COELL) ha estat present amb un espai al Saló FormaOcupa de Lleida, que ha tingut lloc els dies 23 i 24 de febrer en el pavelló 4 de la Fira de Lleida.

El Saló de la Formació i l’Ocupació de Lleida FORMAOCUPA, estava dirigit a totes les persones que necessiten decidir o reorientar el seu futur professional, millorar competències, trobar feina, impulsar la seva carrera professional o emprendre un negoci.

Els seus objectius han estat la formació, l’ocupació i l’emprenedoria, amb la finalitat de donar a conèixer l’àmplia oferta formativa i l'ecosistema d'ocupació i emprenedoria de Lleida.

Durant els dies del Saló, l'entitat paritària ha informat dels serveis que ofereix la fundació en matèria de formació i ocupació, com els certificats de professionalitat, en matèria de prevenció de riscos laborals i altres serveis com la targeta professional de la construcció i el portal d’ocupació de referència al sector de la construcció de la Fundació Laboral web construyendoempleo.com, a través dels seus quatre Centres de Formació a Badalona, L'Hospitalet de Llobregat, Tarragona i Avinyó.

A l'estand ha comptat amb el simulador de carretons frontal per al maneig de maquinària d'elevació, que permet aprendre tots els conceptes necessaris per conduir i treballar aplicant les mesures de seguretat i prevenció, amb aquesta maquinària i observar la gestió bàsica de les característiques del dispositiu, la manipulació de càrregues i la distribució, la conducció en totes les situacions possibles, de perill o emergència, càrrega i descàrrega d'obres i altres exercicis.

Aquests simuladors es fan servir en la formació dels alumnes de la Fundació i compta amb diferents blocs d'exercicis destinats a entrenar les habilitats necessàries per operar la màquina implantant totes les mesures de seguretat i prevenció, juntament amb les pràctiques reals que realitzen amb la maquinària. Són recursos innovadors que la Fundació utilitza com a millora qualitativa en la formació pràctica que realitza.

Entre d'altres visites rebudes, quinze alumnes del primer curs del Cicle Formatiu de Grau Mitjà (CFGM) d’Obres d’Interior, Decoració i Rehabilitació de l'INS Torre Vicens de Lleida van interesar-se pels serveis de la Fundació i van poder realitzar pràctiques i provar el simulador de màquinaria.

Amb aquestes iniciatives i d'altres que duu a terme la Fundació Laboral, continua treballant per atreure nous perfils i apropar la presència dels joves i de les dones al sector de la construcció, i que ho identifiquin com un treball de futur en els nous oficis que sorgeixen i on poder desenvolupar una carrera professional .

FORMAOCUPA

Aquest Saló ha estat un punt de trobada entre tots els i les joves, i les persones en general que es volen formar, trobar feina i millorar professionalment i, les empreses que cerquen talent.

Més de 60 entitats i empreses han participat en aquesta edició, on s’han realitzat una cinquantena d'activitats entre jornades, ponències i tallers i on els centres de FP, universitats, acadèmies i altres recursos formatius han presentat la seva oferta formativa pel curs 2023-2024.

A més experts en orientació laboral i per a la formació han ofert assessorament als assistents.

A la fira s’han pogut trobar tallers pràctics, contactes amb empreses, orientació acadèmica i ocupacional, oportunitats laborals, formació per a la millora professional i molt més. Un espai obert per a tothom on s'han donat a conèixer les experiències formatives i l’oferta acadèmica en Formació Professional i FP dual, el servei d’assessorament i reconeixement de competències professionals i el servei d’acreditació de competències obtingudes en la vida laboral, així com l’oferta de cursos de formació ocupacional i certificats de professionalitat, adreçats a persones en situació d’atur i a persones treballadores i la formació contínua per a treballadors ocupats, que té per objecte oferir-los una formació per expandir les seves habilitats i impulsar la competitivitat de les empreses, de manera que els capaciti per millorar la seva ocupabilitat.

Durant el Saló s'han presentat els serveis i assessorament per l’impuls a l’emprenedoria, oportunitats de negoci i autoocupació.