La Fundació Laboral continua treballant i fomentant la millora de l’ocupació per atraure a nous professionals i joves al sector

La Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya participa en els “PROGRAMES MIXTOS D’ORIENTACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL PER A L’OCUPACIÓ” que promou i subvenciona el Consorci per a la Formació Contínua de la Generalitat de Catalunya.

En el marc d’aquest programa, l’entitat paritària ha iniciat diferents certificats de professionalitat amb pràctiques en empreses i accions formatives de curta durada, així com, processos d’orientació professional.

L’objectiu de la Fundació Laboral, amb aquest programa, és la professionalització dels participants a través d’un procés d’orientació professional com a eix vertebrador de tres pilars:

- Formació

- Acreditació de Competències

- Inserció Laboral

Dintre d’aquest programa formatiu, a més de la formació, els participants també rebran un servei d’orientació per tal de treballar l’actualització del seu Currículum Vitae i valorar els aspectes a millorar, així com, els diferents itineraris formatius a seguir per tal d’augmentar les seves possibilitats d’inserció en el mercat laboral.

Aquest programa esta dirigit a persones en ERTO (COVID 19), en el període del 14/03/2020 i fins el 30/09/2022, a persones treballadores en actiu i a persones en situació de desocupació.

Les formacions previstes per iniciar properament al centre de formació de Tarragona són:

Certificats de professionalitat (amb pràctiques en empreses):

Operacions bàsiques de revestiments lleugers i tècnics en construcció 310 hores

Inici: 08/11/2021 fins al 27/01/2022 Horari: Dilluns a Divendres, 8:30 a 14:30h

Activitats auxiliars de magatzem 210 hores

Inici: 10/01/2022 fins al 24/03/2022 Horari: Dilluns a Dijous, 15:00 a 19:00h

Neteja de superfícies i mobiliari en edificis i locals 230 hores

Inici: 13/10/2021 Horari: Dilluns a Dijous, 09:00 a 14:00h

Altres formacions de curta durada:

Operació de carretons norma UNE-58451 24 Hores

TPC: part comú més part específica per ofici 20 Hores

Operador plataformes mòbils de personal 12 Hores

Centre Pràctiques Preventives (CPP) al centre de formació de la Fundació Laboral a Tarragona

El centre de formació de Tarragona continua adaptant les seves instal·lacions com a millora contínua en les seves formacions pràctiques de prevenció de riscos laborals, comptant amb un nou Centre Pràctiques Preventives (CPP) equipat amb alguns dels principals elements de seguretat d'una obra, on és treballa sobre els riscos reals que ens podem trobar en una obra i com aprendre a prevenir-los.

Aquesta instal·lació equipada amb proteccions col·lectives, complementa altres recursos ja existents al centre de Tarragona, que possibiliten dotar d'un caràcter molt més pràctic la formació que es realitza.

Aquests recursos són, una sala d'equips de protecció individual on es mostren diferents tipologies d'EPI segons els possibles riscos i un mòdul habilitat com a simulador d'espais confinats, en què els alumnes poden experimentar in situ els riscos que es trobarien en aquest tipus de treball i què han de fer per treballar d'una manera segura.

Al nou equipament es poden veure i conèixer algunes de les principals proteccions col·lectives existents en obres d'edificació; s'han instal·lat els següents equips:

- Sistema RSA Alsina, de protecció en fase d'estructura

- Sistema forca (tipus V)

- Barana perimetral de forjat

- Marquesina de xarxa i mosquitera

- Xarxa vertical (tipus V)

- Línia de vida horitzontal provisional

Finalment, destacar que el centre de formació de Tarragona també compta amb els equips necessaris per impartir accions formatives TELCO, tant, de treballs en alçada, com en espais confinats, així com, bastides tubulars per a l'execució de la part pràctica de cursos de muntatge i desmuntatge de bastides.