La Fundació Laboral de la Construcció Catalunya organitza la jornada tècnica “L'ús professional dels drons i la PRL” Aplicacions pràctiques

Des de la Fundació Laboral, portem 30 anys treballant per la innovació i la industrialització, impulsant l'ocupabilitat i la professionalització d'un sector cada cop més segur i sostenible, donant visibilitat a les noves tecnologies i recursos amb què compta el sector i la Fundació en matèria de innovació i digitalització.

L´objectiu d´aquesta jornada era donar a conèixer noves tecnologies al servei de la prevenció de riscos laborals del sector, així com conèixer també i observar els beneficis que ens dóna l´aplicació pràctica de la utilització de drons dins del procés constructiu.

A la jornada van assistir-hi representants de diferents àmbits preventius de l'Institut Nacional de Seguretat i Salut, la Inspecció de Treball, la Diputació de Barcelona, l'Institut Català de Seguretat i Salut, empreses, ajuntaments, organitzacions sindicals i empresarials i serveis de prevenció aliens, entre d'altres entitats i organitzacions.

Lucía López, gerent de la Fundació Laboral a Catalunya, va donar la benvinguda a la jornada als assistents i va destacar que a través de la formació, la Fundació Laboral continua fomentant la millora de les condicions de seguretat i salut laboral en el sector de la construcció, la innovació i industrialització del sector i la millora de les competències de les persones treballadores, incorporant nous recursos innovadors i metodologies didàctiques com per exemple, l'ús de simuladors, realitat virtual, aplicacions, tallers pràctics i activitats de gamificació.

Així mateix va destacar que durant l'any 2022 es van formar als nostres 4 centres més de 12.000 persones, destacant un 11,2% de dones (1.408) i un 34% de joves (3.256) menors de 35 anys.

Amb l'aplicació d'aquestes noves metodologies formatives i mitjançant aquestes jornades, iniciatives i projectes en què la fundació està treballant, volem apropar la construcció al públic en general i atreure el talent jove al sector com una gran aposta de futur laboral.

Per finalitzar la seva intervenció, la gerent va convidar els assistents a visitar els diferents espais en els que participarà la Fundació els propers 23 al 25 de maig a CONSTRUMAT, fira de referència del sector, on comptarà amb un Stand (A26) al Pavelló 1 del Recinte de Gran Via a l'Hospitalet de Llobregat.

A continuació, José Luís Mármol, responsable de Seguretat i Salut de la Fundació Laboral de la Construcció a Catalunya va presentar els ponents de la jornada i va donar a conèixer els recursos en matèria de prevenció amb els que compta l'entitat, destacant entre altres, els que ofereix Lineaprevencion.com on poder trobar cartells, manuals, vídeos, serious game, etc, relacionats amb la prevenció i destacant l'eina didàctica que integra la innovació aplicant la tecnologia 360 a través d'un entorn virtual on s'ha recreat el Centre de Pràctiques Preventives (CPP) que té el centre de formació de Badalona.

La jornada va comptar amb Juan Carlos Bajo, CEO d'Ampell Consultors, que va intervenir amb la ponència “Legislació en matèria de drons" on va donar a conèixer diferents tipus de drons i els aspectes preventius a tenir en compte en l'ús professional dels mateixos.

Seguidament, Alberto Torres, director tècnic de SGS Tecnos, va explicar les aplicacions pràctiques de drons a les inspeccions en altura i en espais confinats.

La jornada va finalitzar amb una demostració pràctica per part de SGS amb un dron a l'espai confinat del centre de practiques preventives de la Fundació a Badalona, mitjançant Dron Elios 2 de Flyability.

Una nova jornada que es suma al compromís de la Fundació Laboral amb la innovació al sector de la construcció, així com amb la prevenció de riscos laborals com a entitat de referència del sector.

Aquí podràs descarregar les ponències