La Fundació Laboral de Catalunya, present un any més al Saló de l'Ocupació per acostar el sector als més joves

L'estand de l'entitat paritària va atendre prop de 300 persones que van sol·licitar informació sobre maquinària, oficis i prevenció de riscos laborals; un 80% eren menors de 30 anys en situació d'atur

New Cataluña

La Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya va estar present, per tercer any consecutiu, al Saló de l'Ocupació que es va celebrar al Recinte de Montjuïc de la Fira Barcelona, els dies 9 i 10 de novembre, amb l' objectiu d' apropar el sector de la construcció als joves, un sector ple de sortides professionals, on poder-se dirigir i apostar per una qualificació de qualitat en sostenibilitat, digitalització i industrialització.

L'estand de l'entitat paritària va atendre prop de 300 persones, que van mostrar el seu interès per els serveis de la FLC, majoritàriament sobre formació en maquinària, oficis i prevenció de riscos laborals, o el Portal d' Ocupació i la Targeta Professional de la Construcció (TPC), entre d'altres temes. El perfil de les persones que es van acostar a l'espai de la Fundació Laboral, va ser un 80% menors de 30 anys i en situació de desocupació. Destacar la presència notable de dones que van estar interessades a conèixer les formacions i oficis del sector a través de la FLC .

Aquest any el Saló de l' Ocupació es va fer al costat del Bizbarcelona, un gran esdeveniment conjunt on s'han mostrat les últimes tendències del món laboral i s’ha guiat a aquelles persones que volen canviar el seu rumb professional o que es troben en recerca de feina, cap a noves oportunitats i professions de futur i que ha comptat amb quatre àrees temàtiques: Orienta't, Descobreix, Prepara't i Talent .

L'acte inaugural del Saló de l'Ocupació de Barcelona es va celebrar el passat dimecres, dia 9, i va córrer a càrrec del president del Consell d'administració de Fira Barcelona, Pau Relat, i del primer tinent alcalde de l'Ajuntament de Barcelona i president del Comitè Organitzador de Bizbarcelona, Jaume Collboni .

Aposta per la digitalització i la innovació

L'entitat paritària va comptar amb un espai en què es van realitzar diferents demostracions amb simuladors de carretons elevadors i retroexcavadora per al maneig de maquinària d'elevació i maquinària de moviment de terres, així com d'operador de grua torre. Tots dos simuladors van tenir una gran acollida entre els assistents al saló, sobretot entre els joves, ja que, segons van manifestar alguns usuaris "era una experiència digital molt real". La FLC utilitza aquests simuladors com un instrument didàctic en els seus cursos de formació .

En aquest sentit, també van visitar l'estand de la FLC els IES Valerià Pujol i Bosch i el d'Argentona, on un total de 30 alumnes van passar per l'estand dins l'acord del Projecte TTT (Treball, Talent i Tecnologia ) de la Diputació de Barcelona, l’objectiu principal és la divulgació, entre la població dels municipis del Maresme , de la situació actual del sector de la construcció i promoure l'ocupació i la reactivació econòmica basada en l'impuls de la tecnologia en el sector de la construcció. La Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya participa en aquest programa impartint diverses accions formatives en rehabilitació energètica i economia circular.

Durant el Saló de l' Ocupació, la Fundació Laboral ha presentat, a més, la nova eina didàctica que integra la digitalització i innovació aplicant la tecnologia a 360º, en una recreació del Centre de Pràctiques Preventives (CPP) del Centre de Formació de la FLC a Badalona, on es representen les parts d'una obra de construcció, a través d'un entorn virtual, oferint vuit escenaris diferents en matèria de prevenció de riscos laborals .

Així mateix , es va informar als assistents de totes les accions formatives que organitza i imparteix la Fundació a Badalona, l'Hospitalet de Llobregat, Tarragona i Avinyó, dirigides a joves, destacant els Certificats de Professionalitat que imparteix en les seves instal·lacions així com de la resta de serveis de l'entitat, posant especialment el focus en el servei d'ocupació, a través de l’equip d'orientadors, i donant a conèixer Construyendoempleo.com , el portal d'ocupació de referència al sector per a professionals i empreses de la construcció .

L'últim dia del Saló, el primer tinent alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni , acompanyat de la comissionada de Promoció d'Ocupació i Polítiques contra la Precarietat Laboral de l'Ajuntament de Barcelona, Raquel Gil, i de diferents representants de Barcelona Activa, van ser rebuts per la gerent de la FLC de Catalunya, Lucía López, a l’estand de la FLC, on se'ls hi va mostrar els diferents serveis que l'entitat paritària ofereix a empreses i treballadors/es, i iniciatives per aconseguir atraure talent i nous professionals així com a dones i joves al sector de la construcció.

Subscribe free to our weekly newsletters .

For not receive the newsletter you can unsubscribe HERE