El director general del SEPE ha visitat el projecte del programa TandEM en la Fundació Laboral a Badalona

Quinze joves participen al projecte TandEM, pla de formació en alternança amb l'ocupació al sector de la construcció

Albistea Cataluña

El director general del Servei Públic d'Ocupació Estatal (Sepe), Gerardo Gutiérrez Ardoy, va visitar ahir el Centre de Formació que la Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya té a Badalona, on quinze joves participen en el projecte de col·laboració anomenat “TàndEM Barcelona. Pintura decorativa en construcció”, adreçat a persones joves aturades no qualificades i on el doble repte és la capacitació i la pràctica laboral.

A l'acte van acudir, a més, la subdirectora general de Polítiques Actives d'Ocupació del Sepe, Belén Rebollo Moral; la subdirectora general de Relacions Institucionals i Assistència Jurídica del Sepe, María Antonia Agudo Riaza; el director provincial del Sepe a Barcelona, Victor Santa-Bárbara Rupérez; la coordinadora de Formació Professional per a l'Ocupació de la Direcció provincial del Sepe a Barcelona, Begoña del Val Mayor; el director general de la Fundació Laboral de la Construcció, Julio Gil Iglesias; la gerent de la FLC Catalunya, Lucía López Alé; i la responsable de Formació i Ocupació de FLC Catalunya, Ovidia García.

L'acte es va completar amb una visita per les instal·lacions de la FLC a Badalona que va possibilitar el contacte directe amb els/les formadors/es i alumnes/as que formen part del projecte TàndEM, els quals van explicar la seva experiència i la motivació que els ha portat a participar-hi. La comitiva també va aprofitar per conèixer els tallers d'oficis, el Centre de Pràctiques Preventives (CPP) i la sala de simuladors de maquinària de construcció.

El programa TàndEM està inspirat a les Escoles Taller i als Tallers d'Ocupació. La seva finalitat és proporcionar formació en alternança amb l'ocupació a persones joves, entre 16 i 29 anys, no qualificades i en situació d'atur. Està inclòs als projectes d'Ocupació Jove del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), finançat per la Unió Europea -a través dels fons NextGenerationEU-, i és resultat de la resposta europea coordinada amb els Estats Membres per fer front a les conseqüències econòmiques i socials de la pandèmia.

El grup d'alumnes, que ja ha superat els tres primers mesos destinats a formació en competències digitals, en prevenció de riscos laborals i en tasques auxiliars d'obra, comencen aquest mes de juny la segona fase del projecte corresponent a nou mesos de formació al certificat de professionalitat “Pintura decorativa en construcció” ( 500 hores lectives) juntament amb un contracte laboral de formació en alternança amb l'ocupació (571 hores) amb la FLC -en què cada alumne/a percep el salari estipulat al Conveni Provincial de Barcelona (annex IV, grup I)-, que compatibilitza amb treball de posada en pràctica del que s'ha après sobre pintura decorativa a les instal·lacions del Centre Nacional de Condicions de Treball (CNCT) de Barcelona, dependent del Ministeri de Treball i Economia Social.

Possibilitat d´inserció laboral del 80%

El passat mes de gener, la Fundació Laboral de la Construcció va començar, també en col·laboració amb el Sepe, un altre projecte TandEM de formació en alternança al seu Centre de Formació de Valladolid, amb la implicació de 8 joves que es formen a “ operacions de reforma de banys, millora de la seguretat d'utilització, la accessibilitat i l'ecoeficiència” (500 hores) i que, de la mateixa manera, ara comencen el període de treballs contractats (571 hores) per la FLC per al muntatge de canonades, paviments, instal·lacions elèctriques sense tensió, instal·lació de fals sostre, il·luminació, sanitaris i aixetes a la Seu de la Delegació de Govern de Valladolid.

El director general del Sepe va destacar durant la visita la tasca que realitza l'entitat paritària en matèria de seguretat i salut laboral, formació i ocupació, i va manifestar que la FLC “és l'entitat de referència del sector”.

Per part seva, el director general de la Fundació Laboral de la Construcció ha recordat que aquest tipus de projectes “són resultat de la col·laboració entre entitats que impacten directament en l'ocupabilitat dels joves”.

“L'objectiu que perseguim amb aquest programa és capacitar i qualificar les persones, amb la finalitat que, un cop acabin aquesta formació, estiguin en les màximes condicions competencials d'inserir-se laboralment a empreses del sector facilitant-los l'accés a una professió amb futur ”, va concloure la gerent de la FLC de Catalunya, que va qualificar de “molt positiva” l'experiència, “atenent la motivació de les persones joves que hi estan participant”.

La implicació i motivació fan preveure una inserció laboral un cop finalitzat el projecte al voltant del 80%.

Harpidetu dohainik gure astekarian .

Boletin hau berrio ez jasotzeko, HEMEN sakatu