La Fundació Laboral a Catalunya continua treballant i fomentant la millora de l’ocupació per atraure a nous professionals i joves al sector

L'entitat paritària a Catalunya participa en el Programa Mixt d'Orientació i Formació, subvencionat pel Consorci per a la Formació Contínua de la Generalitat de Catalunya

Albistea Cataluña

Des del passat 1 de setembre i fins al 30 de setembre de 2022, la Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya participa en el Programa Mixt d'Orientació i Formació, subvencionat pel Consorci per a la Formació Contínua de la Generalitat de Catalunya.

Aquesta convocatòria, excepcional i extraordinària, està dirigida a col·lectius especialment vulnerables de qualsevol sector, afectats per expedients de regulació d'ocupació (ERTO) a causa de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, així com a persones en actiu de qualsevol sector i persones en situació d'atur, en aquest últim cas un màxim de fins a un 30% del total de participants del Programa, amb l’objectiu de donar entrada a nous treballadors en el sector de la construcció i afins.

En aquest Programa Mixt, l’entitat paritària ha sol·licitat 75 accions formatives dirigides a un total de 1.547 participants, de les quals 52 accions que condueixen a l’acreditació parcial o total de Certificats de Professionalitat i 23 accions que condueixen a la Millora de l’Ocupació i Capacitació Professional.

Les accions vinculades a Certificats de Professionalitat es realitzen en format Itinerari Formatiu Modular.

Els Centres de Formació de la Fundació Laboral de Badalona, de l'Hospitalet de Llobregat i de Tarragona, comptaran amb tres unitats d'orientació, que tindran com a objectiu orientar un mínim de 125 usuaris en cadascuna de les unitats.

En cada cas específic, es determinarà com ha de ser el pla d'orientació individualitzat per cada una de les persones usuàries del servei, derivant-los així segons el cas, a Formació, Acreditació de competències o Inserció Laboral.

A més, amb aquest programa, la Fundació Laboral donarà resposta a tot el territori de Catalunya, ja que comptarà amb diversos punts d’actuació a les diferents províncies com a centres col·laboradors on es podran impartir accions formatives no vinculades a certificats de professionalitat, que condueixen a la Millora de l’Ocupació i Capacitació Professional.

El programa contempla el fet de realitzar orientació presencial a virtual, és per això que l'abast s'obre a tot Catalunya.

Amb aquest programa la Fundació Laboral a Catalunya pretén atraure a nous professionals i joves al sector de la construcció com una oportunitat davant la demanda actual de professionals en el sector.

Com agència de col·locació autoritzada ofereix serveis d’ocupació especialitzats en el sector a través dels seus centres de formació i compta amb el portal Construyendoempleo.com consolidant-se any rere any com a punt de trobada entre els professionals i les empreses, sent el portal d’ocupació de referència del sector de la construcció.

Harpidetu dohainik gure astekarian .

Boletin hau berrio ez jasotzeko, HEMEN sakatu