La Fundació Laboral de la Construcció Catalunya apropa la seguretat laboral i la innovació a Construmat del 23 al 25 de maig

L´entitat paritària del sector estarà present durant els tres dies que dura el saló mitjançant un estand, espai d´orientació, jornades, ponències, taules rodones, demostracions, exhibicions, simuladors de maquinària i realitat virtual

Albistea Cataluña

La Fundació Laboral de la Construcció Catalunya estarà present un any més a Construmat 2023, la cita amb la construcció que tindrà lloc del 23 al 25 de maig, al Recinte Gran Via de Fira Barcelona (Av. Joan Carles I, 64 08908 l'Hospitalet de Llobregat). I ho farà a través d'un estand institucional al pavelló 1 (A26), d'un espai exterior (ZE63) i a través de diverses activitats: espai d'orientació, jornades tècniques, ponències, taules rodones, demostracions pràctiques, exhibicions, simuladors de maquinària d'obra i de realitat virtual (VR). Programa d'activitats de la FLC.

A l'estand interior, la Fundació Laboral de la Construcció comptarà, durant els tres dies de durada del saló, amb demostracions sobre innovació en prevenció de riscos laborals (PRL), en col·laboració amb diferents fabricants, proveïdors i distribuïdors, que presentaran temes ergonòmics (ús de l'exoesquelet), en alçada, en mitjans auxiliars, en proteccions per a buits, sistemes antiatropellament i novetats en matèria d'equips de protecció individual (EPI's).

Al espai exterior de Construmat, la Fundació Laboral de la Construcció comptarà amb un àrea dedicada a simuladors de carretons elevadors i retroexcavadora per al maneig de maquinària d'elevació i maquinària de moviment de terres, així com de grua torre, a més d'ulleres de realitat virtual. Tots aquests recursos, a disposició dels visitants, són utilitzats per la FLC per a la formació de professionals del sector i que es complementen amb les classes pràctiques realitzades amb maquinària real. "Són recursos innovadors que milloren qualitativament la formació pràctica que es duu a terme amb els/les alumnes", van assenyalar des de l'entitat paritària.

La Fundació Laboral informarà a Construmat sobre la seva oferta formativa i de serveis. Així mateix, comptarà amb un espai d'orientació laboral personalitzat  dirigit tant a empreses com a persones treballadores, on es donarà a conèixer el portal d'ocupació de referència al sector, Construyendoempleo.com.

Aspectes preventius nous

A l'espai exterior de Construmat, la FLC realitzarà demostracions pràctiques en alçada amb una bastida i d'oficis en construcció, que incorporaran bones pràctiques de prevenció de riscos laborals i capacitació, així com exhibicions de tall i demolició, on es podran observar aspectes preventius nous per evitar els accidents derivats de l’ús de maquinària i per evitar malalties professionals, derivades dels treballs de tall i demolició.

La Fundació Laboral també hi participarà aquest any amb dues jornades a Aula Formació; un espai obert a la zona expositiva del saló dedicada a trobades tècniques, demostracions i aplicacions, formació i exemples de rehabilitació. El dia 25 de maig, de 10:00 a 10:45 hores, tindrà lloc la jornada teòric pràctica “Solucions innovadores en matèria de seguretat i salut laboral”, on la FLC donarà a conèixer els aspectes tècnic-normatius en relació amb vibracions i pols, en ús de maquinària de construcció, així com la presentació de solucions tècniques a maquinària. Es farà en col·laboració amb l'empresa Hilti, que posarà a disposició dels assistents diferents pràctiques demostratives.

Ja a la tarda, de 16:00 a 16:45 hores, sota el títol “Recursos formatius digitalitzats de la Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya”, començarà una jornada tècnica per donar a conèixer els nous recursos i metodologies digitals en matèria de formació com l'ús de simuladors de realitat virtual per al maneig de maquinària, la nova eina didàctica que integra la innovació aplicant la tecnologia 360 del Centre de Pràctiques Preventives (CPP) de la FLC. També es comptarà amb una demostració de l'empresa Ludus, que aproximarà els assistents a la realitat virtual.

Innovació per minimitzar els riscos a l'obra

Dins del Congrés Construmat (projectes i iniciatives que estan transformant el sector), la Fundació Laboral participarà el dimecres 24 de maig, de 16:00 a 16:30 hores, amb la ponència "8a Dimensió BIM. Prevenció de riscos laborals", de la mà de David Rodríguez, responsable de producte “EntornoBIM” de Fundació Laboral de la Construcció.

BIM 8D és la dimensió BIM que engloba tots els aspectes relacionats amb la seguretat i la salut i que està íntimament relacionat amb l'aplicació de mètodes per minimitzar els riscos des de les fases primerenques dels processos de disseny. L'objectiu és aconseguir una millor gestió de la seguretat i la salut des del moment de concepció del projecte. En aquest sentit, David Rodríguez presentarà l'aplicació gratuïta "PRL a BIM" que permet carregar de forma directa una maqueta virtual -en format IFC- i generar un model digital BIM de seguretat i salut.

Dins del Congrés de Construmat, el dijous 25 de maig, de 15.30 a 16.30 hores, la gerent de la Fundació Laboral de Catalunya, Lucía López, participarà a la taula rodona, organitzada per l'Associació de Promotors i Constructors d’Edificis de Catalunya (APCE), sobre “La incorporació de la dona a tota la cadena de valor del sector constructor ”.

L'esdeveniment del sector: Construmat 2023

El Saló de la Construcció Construmat, de Fira de Barcelona, torna un any més del 23 al 25 de maig amb una edició que tindrà com a eix principal la sostenibilitat, en línia amb les tendències actuals del sector en el seu camí per reduir emissions de CO2. Amb 204 expositors i 366 marques representades, el saló reunirà una àmplia oferta de materials, eines, tècniques i serveis que promouen una construcció més sostenible i eficient. També organitzarà un congrés amb especial atenció als fons europeus NextGeneration i un aula per potenciar la formació dels professionals.

Descarrega aqui el PROGRAMA D'ACTIVITATS de la Fundació Laboral a Construmat 2023

Harpidetu dohainik gure astekarian .

Boletin hau berrio ez jasotzeko, HEMEN sakatu