La Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya participa per primer cop a la Fira Camins d’FP a Tarragona

Els dies 26 i 27 d’abril ha tingut lloc la celebració d’aquesta fira on s’ha mostrat l’amplia oferta formativa de formació professional a les comarques de Tarragona

Albistea Cataluña

El Recinte Firal del Palau de Congressos de Tarragona ha acollit durant dos dies la Fira de Camins d'FP, amb l’objectiu d’intentar augmentar l'interès dels alumnes de secundària pels cicles formatius, davant la manca de professionals que hi ha actualment en alguns dels sectors econòmics més importants de la província de Tarragona.

Més d'un total de 36 estands de centres educatius, entitats, empreses i institucions de Tarragona han mostrat les diverses alternatives de formació professional i ocupacional existents al territori. Aquest any, com a novetat, també hi havia sis estands dedicats a sectors claus del territori, com són: construcció, energia i aigua, serveis industrials, metall i manteniment, hosteleria i turisme i sector químic.

La Fundació Laboral ha estat present en col·laboració amb CNC-FOCONTA per donar visibilitat dels serveis que ofereix en matèria de formació i ocupació, de prevenció de riscos laborals i altres serveis com la targeta professional de la construcció i el portal d’ocupació de referència al sector de la construcció de la Fundació Laboral Construyendoempleo.com,

Durant els dies de la Fira ha informat dels certificats de professionalitat de la família d’Edificació i Obra Civil que ofereix l’entitat paritària al seu centre de formació de Tarragona, com son Fàbriques de maçoneria, Operacions auxiliars de revestiment continus en construcció, Manteniment i rehabilitació d'edificis, Operacions auxiliars de paleta d'obra de fàbrica i cobertes, Operacions auxiliars acabats rígids i urbanització, Revestiment amb peces rígides per adherí en construcció, Operacions de formigó, Operacions bàsiques de revestiment lleuger i tècnics en construcció.

A més a l'estand ha comptat amb una exposició d’Equips de Protecció Individual (EPI’s) que te al Centre de formació de Tarragona i amb el simulador de carretons frontal per al maneig de maquinària d'elevació, que utilitza en la formació dels alumnes de la Fundació i compta amb diferents blocs d'exercicis destinats a entrenar les habilitats necessàries per operar la màquina implantant totes les mesures de seguretat i prevenció, juntament amb les pràctiques reals que realitzen amb la maquinària. Són recursos innovadors que la Fundació utilitza com a millora qualitativa en la formació pràctica que realitza.

Entre d'altres visites rebudes, alumnes de diferents IES de la província de Tarragona van interessar-se pels serveis de la Fundació i van poder realitzar pràctiques i provar el simulador de maquinaria.

Amb aquestes iniciatives i d'altres que duu a terme la Fundació Laboral, continua treballant en la província de Tarragona per atreure nous perfils i apropar la presència dels joves i de les dones al sector de la construcció, i que ho identifiquin com un treball de futur en els nous oficis que sorgeixen i on poder desenvolupar una carrera professional.

Quarta edició de la Fira Camins d'FP 2023

Centres de formació professional i ocupacional de les comarques tarragonines han participat en aquesta quarta edició, dirigida principalment a alumnes dels darrers cursos d'ESO, però també a professionals de l'àmbit educatiu i persones interessades en millorar la seva ocupabilitat a través de l'actualització professional, entre d'altres. A banda de les xerrades i activitats lúdic educatives, la fira també comptava amb diferents activitats demostratives, una mostra d'empreses del territori i un espai d'orientació acadèmica i professional adreçada a les persones amb interès per desenvolupar itineraris curriculars vinculats a l'FP..

La Fira ha estat organitzada per diferents Ajuntaments com el de Tarragona, Reus, Valls, Cambrils, Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant; el Consell Comarcal del Priorat, el Consell Comarcal de la Conca de Barberà, la Diputació de Tarragona, el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i el SEPE.

Harpidetu dohainik gure astekarian .

Boletin hau berrio ez jasotzeko, HEMEN sakatu