L'augment de l'afiliació, els contractes i les empreses confirmen la bona marxa del sector a Catalunya en el primer semestre de l'any

Els principals indicadors d'ocupació confirmen el creixement del sector amb un augment del 6,9% d'afiliats en Règim General al juny, una pujada del 6,7 % de les empreses inscrites en la Seguretat Social al maig i un increment del 6,4 % en els contractes realitzats en el primer semestre de l'any per les empreses de construcció, segons l'Observatori Industrial de la Construcció

Albistea Cataluña

Com ja es ve comprovant des de l'any passat, la construcció és un dels sectors que millor s'està recuperant de la crisi mundial provocada per la Covid-19. Aquesta afirmació torna a demostrar-se en el Butlletí d'Estadístiques de Catalunya de l'Observatori Industrial de la Construcció que recull les xifres del sector en la comunitat a juny de 2021, analitzant els principals indicadors econòmics que afecten la construcció.

D'aquesta manera, la bona marxa del sector es veu reflectida en les xifres d'ocupació. El nombre de persones treballadores afiliades al Règim General del sector va augmentar al juny un 6,9 %, respecte a 2020, mentre que el Règim d'Autònoms ho va fer un 2,5 %.

Respecte al nombre d'empreses del sector, maig es va tancar amb 23.897 companyies operant en la construcció, un 6,7 % més que fa un any, i suposen un 10,4 % del total d'empreses en la comunitat.

En relació a les xifres de contractes, en els primers sis mesos de l'any es van signar 63.841 contractes en el sector, augmentant un 6,4 % respecte a 2020. Per secció d'activitat, les activitats de construcció especialitzada van registrar el major increment a nivell autonòmic.

D'altra banda, cal destacar que el nombre de visats d'obra de gener a abril va ser de 7.200 unitats i va suposar un 24,9 % més que en el mateix període de 2020. Quant als visats de reformes, la xifra va aconseguir els 2.841, amb un 34,5 % més en la comparació interanual. Els visats d'obra nova van aconseguir les 4.142 unitats, amb un 17,4 % d'augment en taxa interanual.

Així mateix, el nombre d'hipoteques sobre habitatges acumulats fins a l’abril ascendeix a 21.664, un 1,6 % més que l'any anterior.

L'Administració Central augmenta un 370,7 % la licitació fins al maig

Un dels augments més pronunciats durant els primers mesos de l'any el trobem en la licitació d'obra pública. El volum de licitació pública acumulat de gener a maig a Catalunya va ascendir a 1.463,750 milions d'euros i va experimentar un augment d'un 111,6 % més que en el mateix període de l'any anterior i suposa un 16,7 % del volum total licitat a nivell nacional.

La licitació de l'Administració Central va ser la que va experimentar la major crescuda en la comunitat amb un 370, 7% d'augment, respecte a l'any anterior, registrant els 351,912 milions d'euros.

*Consulta tots els indicadors del sector en el Baròmetre de l'Observatori Industrial de la Construcció

Harpidetu dohainik gure astekarian .

Boletin hau berrio ez jasotzeko, HEMEN sakatu