CNC-FOCONTA en col·laboració amb la Fundació Laboral han participat per segona vegada a la Fira de Camins FP Reus 2024

Camins d’FP 2024, és la Fira de Formació Professional del Camp de Tarragona i on com a novetat aquest any, els sectors professionals han tingut un paper molt destacat i en la que han col·laborat empreses del territori

Albistea Cataluña

Els passats 18 i 19 d’abril es va celebrar la segona edició de la Fira de Camins, la Fira de Formació Professional del Camp de Tarragona, que aquest any va tindre lloc a la localitat de Reus amb la participació de la Fundació Laboral en col·laboració amb CNC-FOCONTA, amb l’objectiu de mostrar el sector de la construcció i  donar a conèixer les diferents oportunitats professionals que ofereix als joves.

Una de les novetats aquest any ha estat el paper destacat que han tingut els sectors professionals.

L’entitat paritària va donar visibilitat dels serveis que ofereix en matèria de formació i ocupació, de prevenció de riscos laborals i altres serveis com el portal d’ocupació de referència al sector de la construcció de la Fundació Laboral Construyendoempleo.com.

La Fundació Laboral amb el seu compromís d’apropar el sector de la construcció al talent jove, va comptar amb el simulador de retroexcavadora per al maneig de maquinaria de moviment de terres, on els visitants han pogut provar-ho de forma pràctica. Aquest recurs a disposició dels visitants, es utilitzat per la Fundació per a la formació de professionals del sector i que es complementa amb les classes pràctiques realitzades amb maquinària real. Són recursos innovadors que milloren qualitativament la formació pràctica que es duu a terme amb els/les alumnes.

A més l'espai de la Fundació ha comptat amb les ulleres de realitat virtual (VR) que també utilitza en les formacions als alumnes dins del procés d’innovació i digitalització en les seves formacions.

Amb aquestes iniciatives i d'altres que duu a terme la Fundació Laboral, continua treballant en la província de Tarragona per atreure nous perfils i apropar la presència dels joves i de les dones al sector de la construcció, i que ho identifiquin com un treball de futur en els nous oficis que sorgeixen i on poder desenvolupar una carrera professional.

FIRA DE CAMINS d’FP

Els visitants han pogut trobar tota l’oferta de formació professionalitzadora del Camp de Tarragona en un únic espai. Enguany, amb un paper destacat dels sectors professionals: Administració i màrqueting, Agroalimentari, Indústria energia i sostenibilitat, Salut i atenció a les persones i Transformació digital, en els que col·laboren empreses del territori.

A banda de les 10 entitats organitzadores, Camins d'FP, ha tingut més de 40 expositors dels centres formatius públics, concertats i privats que imparteixen cicles de formació professional, programes de formació i inserció, certificats de professionalitat i cursos de formació professional per a l'ocupació en general, arribant al màxim de la participació.

Entre les novetats d'aquest any, els estands estaven organitzats per sectors professionals. A més, a l'accés del recinte un equip de professionals de l'orientació oferia orientació professional individual a qui ho sol·licitava i assessorament sobre el procés d'acreditació de competències.

Harpidetu dohainik gure astekarian .

Boletin hau berrio ez jasotzeko, HEMEN sakatu