Durant els dies 4 i 5 d'octubre la Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya ha participat al Saló de l’Ocupació

En aquesta nova edició, l'entitat paritària ha comptat amb el simulador de maquinària, així com amb les ulleres de realitat virtual (VR)

Noticia Cataluña

La Fundació Laboral ha estat present al Saló de l’Ocupació amb la seva Aula Mòbil dins de l'espai Descobreix del Saló.

A més, dins dels recursos formatius digitalitzats amb els que compta la Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya, durant els dos dies ha realitzat demostracions pràctiques en oficis de la construcció amb noves tecnologies de formació.

Els visitants han pogut tastar les ulleres de realitat virtual amb algun dels seus diferents escenaris, així com el simulador de retroexcavadora per al maneig de maquinaria de moviment de terres.

Tots aquests recursos, a disposició dels visitants, són utilitzats per la Fundació per a la formació de professionals del sector i que es complementen amb les classes pràctiques realitzades amb maquinària real. Són recursos innovadors que milloren qualitativament la formació pràctica que es duu a terme amb els/les alumnes.

La Fundació Laboral va informar de la seva oferta formativa i dels seus serveis gratuïts, i va comptar amb un espai d'orientació laboral personalitzat, dirigit tant a empreses com a persones treballadores, on es va donar a conèixer el portal d'ocupació de referència al sector, Construyendoempleo.com i la nova App d'Ocupació especialitzada en el sector.

A l’estand de l’entitat paritaria es van atendre unes 400 persones que van mostrar interès pels serveis de la Fundació Laboral i van sol·licitar informació sobre els diferents certificats de professionalitat, maquinària, oficis i prevenció de riscos laborals.

Saló de l’Ocupació i Bizbarcelona

Bizbarcelona i el Saló de l’Ocupació han reunit en un mateix espai les eines, acompanyament i ajuts oferts per diversos agents públics i privats vinculats a la promoció econòmica del territori, a més d’aglutinar els diferents recursos i serveis de l’ecosistema ocupacional de la ciutat. En un ambient molt dinàmic s’han ofert més de 230 activitats entre tallers, espais d’assessorament, demostracions, conferències i xerrades amb la participació de 342 ponents. Als espais expositius hi han participat més de 160 empreses i entitats.

Les propostes del Saló de l’Ocupació que han aixecat més interès han estat les relacionades amb les oportunitats professionals en sectors en auge així com l’espai per donar a conèixer oficis i professions amb alta demanda de ma d’obra. Al saló s’han realitzat més de 2.200 assessoraments per a la recerca de feina. També s’han omplert tots els tallers per aprendre a fer un videocurriculum, els tests d’interessos professionals o de competències digitals organitzats per Barcelona Activa, i els marketplaces amb ofertes de treball. Igualment, el talent inclusiu ha estat present amb la fira “Sí, i millor” que organitzada per FECET ha concertat entrevistes laborals per a persones amb discapacitat.