Visita del Secretari de Treball de la Generalitat a la Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya

Ambdues institucions s’han compromès a buscar sinergies i continuar amb acords de col·laboració en benefici de les empreses i les persones treballadores del sector

Noticia Cataluña

La Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya va rebre en la seva seu i centre de formació de Badalona la visita institucional de representants del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya.

Enric Vinaixa, secretari de treball, Ariadna Rectoret, directora del Consorci per a la formació continua de Catalunya, i Eva Masana, responsable de comunicació i difusió, van conèixer de primera mà les activitats i serveis que desenvolupa l'entitat paritària, en matèria de formació, ocupació i seguretat i salut laboral.

Per part de la Fundació Laboral els van acompanyar, Esteve Freixas, president, Miguel Peláez i Bernardo Fuertes, vicepresidents, Mercedes Polo i Lucía López, secretari i gerent respectivament de l’entitat paritaria.

Més de 10.000 alumnes formats durant 2021

La Fundació Laboral a Catalunya ha format a més de 10.000 alumnes, durant l’any 2021 als seus quatre centres de formació situats a Badalona, l’Hospitalet de Llobregat, Avinyò i Tarragona, destacant un augment de les dones i joves formats al 2021 respecte de l’any anterior.

Dins de les activitats i els serveis que com a entitat de referència en el sector de la construcció ofereix la Fundació Laboral, i dintre de les competències pròpies del departament d’empresa i treball, ambdues parts van destacar la importància de buscar sinèrgies i de continuar potenciant vies de col·laboració, amb l’objectiu, entre d’altres, de donar accés a noves incorporacions al mercat laboral, amb persones qualificades, implementar la presència de dones al sector, així com d’atraure nou talent jove mitjançant la formació per accedir al sector de la construcció.

Visita a les instal·lacions del centre de formació de Badalona

Posteriorment els assistents a la reunió, van recórrer diferents espais del Centre de Formació de Badalona, com els tallers on es realitzen les pràctiques formatives, dotats amb tots els mitjans per impartir diferents formacions i on van poder veure les pràctiques de flexat i retractilat dels alumnes del Certificat de Professionalitat (CP) d’Activitats Auxiliars de Magatzem, les practiques dels CP’s d’Operacions Auxiliars de Revestiments Continus, amb un grup del mòdul de pintura i un altre de paleteria. Aquests Certificats s’imparteixen dins la convocatòria dels Programes Mixtos que promou el Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya, adreçat prioritàriament a persones en ERTO amb motiu de la pandèmia, treballadors en actiu i persones desocupades.

Així mateix, dins del programa de formació Formal, que promou el Consorci per a la Formació Continua de Catalunya, programa de qualificació que te l’objectiu de qualificar a les persones a través dels certificats de professionalitat, van poder veure les pràctiques d’un grup d’alumnes del Certificat de professionalitat de tractament de suports per a revestiments de construcció que estan preparant l’oposició per accedir al cos de bombers de la Generalitat de Catalunya.

Cal destacar que el passat mes de desembre va finalitzar la 4ª edició de la formació a inspectors de treball en l’especialitat de seguretat en construcció, impartida per la Fundació Laboral segons l’acord de col·laboració que es manté amb la Inspecció de Treball.

Continuant amb la visita i dins del procés de digitalització dels recursos didàctics de la Fundació Laboral, van poder conèixer de primera mà, el aula de simuladors de maquinària, dotada de simuladors de carretons elevadors i retroexcavadora per al maneig de maquinària d'elevació i maquinària de terres, recurs innovador que la Fundació utilitza com una millora qualitativa en la formació pràctica que realitza, el aula de simuladors de grua torre, la sala d’EPI’s (equips de protecció individual) i el Centre de Pràctiques Preventives (CPP), equipat amb els elements de seguretat principals d'una obra, per treballar sobre riscos reals i aprendre a prevenir-los, on van poder veure i conèixer les diferents proteccions col·lectives en obres d'edificació.

El representants de la Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya, van destacar el treball continu que l'entitat paritària porta a terme amb diferents iniciatives per aconseguir que la prevenció de riscos laborals, la formació, l'ocupació, la innovació, la sostenibilitat i les noves tecnologies ajudin a continuar construint un sector industrial de la construcció més competitiu, més modern i sostenible, un sector en constant transformació i cada vegada més tecnològic i innovador.

Cursos relacionados

SEGURIDAD EN LOS TRABAJOS TEMPORALES EN ALTURA: REQUISITOS, EQUIPOS Y TÉCNICAS FUNDAMENTALES
  • 8h Presencial
PRL PARA TRABAJOS DE ALBAÑILERIA