Més de 10.000 alumnes formats per la Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya durant l'any 2021

Centres de formació i recursos didàctics adaptats als nous reptes d'innovació i digitalització del sector

La Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya, amb aquestes dades, torna a paràmetres i dades similars als registrats abans de la situació de pandèmia per la Covid-19, destacant, respecte de l'any anterior, un augment en el nombre de joves i dones formats, en els seus quatre centres de formació situats a Badalona, l'Hospitalet de Llobregat, Avinyó i Tarragona.

Formació cap a la sostenibilitat, digitalització i industrialització

L'entitat paritària, continua apostant aquest any 2022 per la formació com a pilar fonamental per a la professionalització i qualificació de les empreses i treballadors de la construcció, així com, pel foment de la seguretat i salut laboral, l'ocupació de qualitat, incidint, en la innovació, la sostenibilitat i les noves tecnologies.

La Fundació Laboral de Catalunya ofereix una complerta oferta formativa caracteritzada per la digitalització, l'eficiència energètica, l'economia circular i l'adaptació a les necessitats reals del mercat laboral.

D'aquesta manera, a través del seu portal Cursosenconstruccion.com, llança noves convocatòries relacionades amb aquestes matèries, destacant entre d'altres:

• Rehabilitació energètica d'edificis i Lean Construction
  • Sistemes d'aïllament tèrmic exterior
  • Certificació energètica i consum d'energia en edificis
  • Formació de maquinària amb recurs didàctic de simuladors virtuals
  • Itinerari formatiu BIM (Building Information Modeling)

La Fundació, treballa per a qualificar i acreditar les competències de les persones treballadores per a aconseguir un sector industrial de la construcció més competitiu, a través de diferents Certificats de Professionalitat de la família professional d'Edificació i Obra Civil, que condueixen a l'obtenció d'una qualificació professional, entre els quals cal destacar, el muntatge de bastides tubulars i instal·lació de placa de guix laminat i falsos sostres.

L'entitat paritària impulsa mitjançant diferents línies d'actuació, iniciatives per a atreure nous perfils i acostar la presència dels joves i de les dones al sector de la construcció, i que l'identifiquin com un treball de futur en els nous oficis que estan sorgint i on poder desenvolupar una carrera professional.

Centres de Formació i recursos didàctics adaptats als nous reptes d'innovació i digitalització del sector

Els centres de formació de la Fundació Laboral contribueixen a la consecució dels seus objectius: formació i qualificació en les matèries més demandades pel mercat laboral, promoció d'ocupació de qualitat, foment de la seguretat i salut laboral, així com de la innovació, la sostenibilitat i les noves tecnologies en el sector.

En la millora contínua de la qualitat dels serveis que ofereix, compta en els seus centres amb amplis espais per a la realització de formació pràctica.

A més i dins del procés de digitalització dels recursos didàctics amb els quals compta la Fundació Laboral, les seves instal·lacions estan dotades d'aules amb simuladors de maquinària, de carretons elevadors i retroexcavadora per al maneig de maquinària d'elevació i maquinària de terres, recurs innovador, que la Fundació utilitza com una millora qualitativa en la formació pràctica que realitza.

Les instal·lacions dels seus centres compten també amb un aula de simuladors de grua torre, una sala d’EPI’s (Equips de Protecció Individual) i un CPP (Centre de Pràctiques Preventives), aquest últim, equipat amb els elements de seguretat principals d'una obra, per a treballar sobre riscos reals i aprendre a prevenir-los.

L'entitat paritària, organitza diferents webinars i seminaris per videoconferència gratuïts, amb continguts i especialitats entorn de la innovació i la digitalització en el sector, així com en noves tècniques constructives.

Així mateix, compta amb prop de 60 especialitats formatives on line gratuïtes dirigides a que els/les treballadors/es i empresaris/àries del sector puguin millorar la seva capacitació en matèries com la innovació i les bones pràctiques en construcció.

Les temàtiques estan dedicades a qüestions sobre digitalització, innovació en el sector, noves tècniques constructives, i bones pràctiques en Edificació i obra civil, Prevenció de riscos laborals, i Ocupació i Comunicació.