Visita de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat a la seu i centre de formació de Badalona de la Fundació Laboral de la Construcció

L’objecte de la visita ha estat ampliar i fomentar vies de col·laboració entre ambdues institucions.

El passat 20 de juny ens van visitar el Regidor delegat de polítiques comunitàries de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat, Sergio Gómez, acompanyat del Cap de Gestió, Javier Rubio, la cap de formació, Patricia Sánchez i les tècniques de formació, Nuria Tous i Blázquez; Macarena Moscoso i Irene Garcia.

La gerent de l'entitat paritària, Lucía López, amb les responsables de formació i comercial, Ovidia Garcia i Isabel Valle respectivament, van presentar la Fundació Laboral als assistents com a referent al sector, explicant les finalitats fundacionals, les activitats i els serveis que realitza la Fundació Laboral en matèria de formació, ocupació i seguretat i salut laboral.

A la reunió mantinguda, es va valorar tot en el que ja estan col·laborant ambdues institucions i es va acordar continuar i ampliar aquestes vies de col.laboració, amb la realització d'una formació d'instal·lació de placa de guix laminat per a un grup d'alumnes del municipi, a més de diverses actuacions per actualitzar els coneixements de les brigades municipals.

De la mateixa manera, durant la reunió es van posar en comú accions que posibilitin la cooperació mutua per impulsar la formació i l'ocupació en el municipi, així com accions per potenciar i apropar la presència dels joves i de les dones al sector, descobrint-ho com una gran aposta de futur laboral.

Instal·lacions del Centre de Formació de Badalona

Posteriorment, es va fer una visita a les instal·lacions del centre de Badalona. Durant la visita es van recórrer diferents espais del centre de formació, com ara la zona de tallers on es realitzen les pràctiques formatives, dotats amb tots els mitjans per impartir diferents formacions d'oficis, maquinària i prevenció de riscos laborals, així com  les aules de formació teòriques.

Continuant amb la visita i dins del procés de digitalització dels recursos didàctics de la Fundació Laboral, van poder conèixer de primera mà, l'aula de simuladors de maquinària, dotada de simuladors de carretons elevadors i retroexcavadora per al maneig de maquinària d'elevació i maquinària de terres, recurs innovador que la Fundació utilitza com una millora qualitativa en la formació pràctica que realitza, l'aula de simuladors de grua torre, la sala d’EPI’s (equips de protecció individual) i el Centre de Pràctiques Preventives (CPP), equipat amb els elements de seguretat principals d'una obra, per treballar sobre riscos reals i aprendre a prevenir-los, on van poder veure i conèixer les diferents proteccions col·lectives en obres d'edificació.

Visualitza aquí el vídeo amb les formacions que s’imparteixen al centre de formació de Badalona.

30 anys de la Fundació Laboral de la Construcció al servei del sector

La Fundació Laboral de la Construcció porta 30 anys treballant per la innovació i la industrialització, impulsant l'ocupabilitat i la professionalització d'un sector cada cop més segur i sostenible.