Del 20 al 22 de març ha tingut lloc el saló de Formació, Orientació i Emprenedoria de les comarques gironines

La Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya ha participat en col·laboració amb la Unió d’Empresaris de la Construcció de Girona (UEC) a Expojove

Notícia Cataluña

L’entitat paritaria amb el seu compromís d’apropar el sector de la construcció al talent més jove ha estat present amb un estand a la  18a edició de l’ExpoJove, el saló de la formació i l’ocupació de les comarques gironines, que s’ha celebrat sota el lema “Orienta el teu futur” del 20 al 22 de març al Palau de Fires de Girona. L’esdeveniment ha comptat amb la inscripció de 6.000 estudiants de 63 centres que durant aquests dies han rebut propostes d’estudis i formació per a l’etapa posterior a l’ensenyament obligatori.

L’ExpoJove ha comptat amb 88 expositors, organitzant prop d’un centenar de xerrades i tallers (aproximadament 30 al dia) i l’entrada ha estat lliure.

El tret diferencial d’ExpoJove és que bona part del contingut es presenta a través dels oficis i de les professions. Mitjançant demostracions reals, s’han presentat els oficis i s’han explicat als visitants els itineraris formatius que poden seguir per poder fer aquestes treballs.

La Fundació Laboral ha estat present amb un estand conjuntament amb l'Unió d'Empresaris de la Construcció de Girona (UEC), on els visitants han obtingut informació sobre les accions formatives que imparteix l’entitat paritària als seus centres i han participat de forma pràctica provant el simulador de retroexcavadora per al maneig de maquinaria de moviment de terres.

Aquest recurs a disposició dels visitants, es utilitzat per la Fundació per a la formació de professionals del sector i que es complementa amb les classes pràctiques realitzades amb maquinària real. Són recursos innovadors que milloren qualitativament la formació pràctica que es duu a terme amb els/les alumnes.

L’objectiu ha estat mostrar el sector de la construcció i  donar a conèixer les diferents oportunitats professionals que ofereix als joves.

A més l'estand ha comptat amb una retrocargadora i una expoxició d'EPI's durant els tres dies del saló.

Expojove

ExpoJove ha estat organitzat per Fira de Girona, l’Ajuntament de Girona, el Consell Comarcal del Gironès i la Generalitat de Catalunya.

El seu objectiu primordial ha estat orientar als joves en la presa de decisions de cara a la seva formació i al seu futur laboral i donar suport als joves, pares i mares, professorat, treballadors, emprenedors i aquelles persones en situació d’atur que han volgut ampliar o reprendre els seus estudis.

El saló ha ofert als seus visitants cicles de formació professional, programes de formació i inserció ocupacional, així com formació de persones adultes amb la voluntat de confirmar-se com un punt de referència per a la formació que va més enllà dels 16 anys. A part dels estudis universitaris i de nivell superior, també posa al damunt de la taula cursos d’idiomes i assessorament per als joves, entre d’altres opcions.

WEB
expojove.firagirona.com

Subscrigui’s gratuïtament al nostre butlletí setmanal de notícies. .

Per no tornar a rebre el butlletí pots donar-te de baixa AQUÍ