La Fundació Laboral ha participat a la 17à edició de FormaOcupa, Saló de la Formació i l’Ocupació de Lleida

Un any més la Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya en col·laboració amb la COELL ha estat present amb el simulador de carretons frontal i retroexcavadora a FORMAOCUPA

Notícia Cataluña

El Saló de la Formació i l’Ocupació de Lleida (FORMAOCUPA) que va tenir lloc el 21 de març en el Palau de Congressos de Lleida, s’ha adreçat a totes les persones que necessiten decidir o reorientar el seu futur professional, millorar competències, trobar feina, impulsar la seva carrera professional o emprendre un negoci. Al saló s'han pogut trobar tallers pràctics, contactes amb empreses, orientació acadèmica i ocupacional, oportunitats laborals, formació per a la millora professional i molt més.

El saló ha comptat amb la participació de 78 entitats i empreses i 100 ofertes laborals. Organitzat per l’institut Municipal d’ocupació, l’ajuntament de Lleida, el Departament d’educació de la Generalitat de Catalunya i Fira de Lleida, compta amb la col·laboració de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Lleida, CCOO, COELL , Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, PIMEC, Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) i UGT.

La Fundació Laboral ha informat dels serveis que ofereix en matèria de formació i ocupació, com els certificats de professionalitat, en matèria de prevenció de riscos laborals i altres serveis com la targeta professional de la construcció i el portal d’ocupació de referència al sector de la construcció de la Fundació Laboral Construyendoempleo.com, a través dels seus quatre Centres de Formació a Badalona, L'Hospitalet de Llobregat, Tarragona i Avinyó.

L'estand ha comptat amb el simulador de carretons frontal i retroexcavadora per al maneig de maquinària d'elevació i maquinària de moviment de terres, que permet aprendre tots els conceptes necessaris per conduir i treballar aplicant les mesures de seguretat i prevenció, amb aquesta maquinària i observar la gestió bàsica de les característiques del dispositiu, la manipulació de càrregues i la distribució, la conducció en totes les situacions possibles, de perill o emergència, càrrega i descàrrega d'obres i altres exercicis.

Aquests simuladors es fan servir en la formació dels alumnes de la Fundació i compten amb diferents blocs d'exercicis destinats a entrenar les habilitats necessàries per operar la màquina implantant totes les mesures de seguretat i prevenció, juntament amb les pràctiques reals que realitzen amb la maquinària. Són recursos innovadors que la Fundació utilitza com a millora qualitativa en la formació pràctica que realitza.

Felix Larrosa, Alcalde de Lleida acompanyat de Josep Maria Gardeñes, president de COELL, van visitar l'estand de l'entitat paritaria que ha tingut en col·laboració amb la COELL de Lleida i van poder practicar amb el simulador de realitat virtual de maquinària.

Amb aquestes iniciatives i d'altres que duu a terme la Fundació Laboral, continua treballant per atreure nous perfils i apropar la presència dels joves i de les dones al sector de la construcció, i que ho identifiquin com un treball de futur en els nous oficis que sorgeixen i on poder desenvolupar una carrera professional.

FormaOcupa

El saló es converteix en el fòrum idoni per conèixer els serveis i l'assessorament per impulsar l'emprenedoria, les oportunitats de negoci i l'autoocupació, així com informar-se de l'oferta de cursos de formació ocupacional i certificats de professionalitat, dirigits tant a persones en situació de desocupació com a persones treballadores.

La fira constitueix també un instrument per trobar oportunitats laborals, amb empreses que entrevisten candidats i busquen perfils; perquè els joves i les seves famílies trobin orientació i assessorament de cara al futur acadèmic i laboral; per rebre informació sobre la nova oferta educativa del 24-25; per informar-se sobre els programes i projectes de la nova FP professionalitzadora; i per cercar l'assessorament d'experts tant d'orientació formativa com laboral.

Punt de trobada per orientar el futur acadèmic i laboral dels joves

Els visitants que han passat per aquesta edició de FormaOcupa (Saló de Formació i Ocupació de Lleida) han pogut trobar oportunitats laborals i rebre orientació i assessorament sobre possibilitats acadèmiques i laborals, sobre l'emprenedoria i, en el cas dels treballadors ocupats, sobre la formació contínua.

A FormaOcupa s’han mostrat les possibilitats d’ocupació en un sentit ampli que ha inclòs l’accés al mercat laboral i ofertes de treball, assessorament i orientació laboral i orientació en drets laborals. També s’ha donat a conèixer la formació contínua per a treballadors ocupats per tal d'oferir-los formació adreçada a ampliar les seves habilitats i impulsar la competitivitat de les empreses.

En aquesta fira basada en l'orientació el visitant ha pogut viure i provar els oficis i les professions de forma participativa, acompanyat de personal professional que transmet de manera directa el testimoni al visitant; proposant experiències vivencials entre el públic, impulsant el tast dels oficis i les professions dels cicles formatius, especialment els considerats estratègics a la comarca de Lleida.

Subscrigui’s gratuïtament al nostre butlletí setmanal de notícies. .

Per no tornar a rebre el butlletí pots donar-te de baixa AQUÍ