La Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya, en col·laboració amb la COELL de Lleida, participa en la 15a edició de FormaOcupa

L’objectiu del Saló es potenciar l’àmbit de l’ocupació i ésser un punt de trobada per estudiants, famílies, treballadors i persones en recerca de feina que busquen orientació i millorar el seu futur professional

Notícia Cataluña

El Saló de la Formació i Ocupació de Lleida (FormaOcupa), és un espai de trobada obert a tothom, amb lliure accés, que aquest any s'ha realizat de forma presencial a la primera planta del Palau de Congressos “La Llotja”, però amb suport virtual i on s'han mostrat les possibilitats d’ocupació, com l’accés al mercat laboral i ofertes de treball, l’assessorament i orientació laboral i l’orientació en drets laborals.

La Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya ha tornat a participar després de la pandèmia en col·laboració amb la Confederació d'Organitzacions Empresarials de Lleida (COELL), en aquesta fira on s'ha informat a les persones interessades dels serveis que ofereix la fundació en matèria de formació i ocupació, prevenció de riscos laborals i altres serveis com la targeta professional de la construcció.

L'entitat paritària ha informat sobre els seus certificats de professionalitat i la resta de serveis gratuïts, posant el focus a l'espai web construyendoempleo.com, el portal d'ocupació de referència al sector de la construcció. A més, s'han donat a conèixer les diferents activitats que la Fundació desenvolupa, entre elles, el Programa Mixt d'Orientació i la Formació Professional per a l'Ocupació, en què participa i subvenciona el Consorci per a la Formació Contínua de la Generalitat de Catalunya.

Tot això, per tal d'atreure nous perfils i apropar la presència dels joves i de les dones al sector de la construcció, i que ho identifiquin com un treball de futur en els nous oficis que sorgeixen i on poder desenvolupar una carrera professional .

El saló ha estat organitzat per l’Institut Municipal d’Ocupació, l’Ajuntament de Lleida i Fira de Lleida amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i que en aquesta edició ha comptat amb la presència de 40 empreses i institucions.

A més el saló també ha ofert dins del seu programa d’activitats, jornades de diferents temàtiques vinculades al tema de l’ocupació i la formació distribuïdes en cinc espais diferents.

També s'han donat a conèixer les experiències formatives i l’oferta acadèmica en Formació Professional i FP dual, el servei d’assessorament i reconeixement de competències professionals i el servei d’acreditació de competències obtingudes en la vida laboral, així com l’oferta de cursos de formació ocupacional i certificats de professionalitat, adreçats a persones en situació d’atur i a persones treballadores i la formació contínua per a treballadors ocupats, que té per objecte oferir-los una formació per expandir les seves habilitats i impulsar la competitivitat de les empreses, de manera que els capaciti per millorar la seva ocupabilitat.

Durant el Saló s'han presentat els serveis i assessorament per l’impuls a l’emprenedoria, oportunitats de negoci i autoocupació.

Subscrigui’s gratuïtament al nostre butlletí setmanal de notícies. .

Per no tornar a rebre el butlletí pots donar-te de baixa AQUÍ