L’Ajuntament de Badalona i la Fundació CIM UPC visiten la Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya

La Fundació Laboral de Catalunya continua treballant amb institucions de forma conjunta per impulsar la innovació al sector

Notícia Cataluña

El primer tinent d’Alcaldia i Regidor de l’Ajuntament de Badalona de l’Àmbit d’Impuls de Ciutat i Reconstrucció COVID, Alex Montornes, el Cap de Promoció econòmica Reactivació Badalona – BCIN, Francesc Torné, el Director General de la Fundació CIM UPC, José Mª Cabrera i el Director de ingenieria de processos, de CIM UPC, acompanyats per la gerent de la Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya, Lucía López i la responsable comercial, Isabel Valle es van reunir ahir en el Centre de Formació de Badalona, amb el fi de conèixer els projectes en els que estan treballant el CIM UPC i explorar vies de col·laborar amb l’entitat paritària.

La Fundació CIM és un Centre Tecnològic de l'Universitat Politècnica de Catalunya ubicat en el Parc Tecnològic de Barcelona i van presentar a la Fundació Laboral el seu projecte en matèria d’impressió 3D i 4D en materials de construcció.

Els assitents en la reunió van acordar treballar conjuntament per impulsar la innovació al sector a través de diverses jornades per a la divulgació de les noves solucions en què treballa Universitat Politècnica de Catalunya-UPC.

L'entitat paritària, continua apostant per la formació com a pilar fonamental per a la professionalització i qualificació de les empreses i treballadors de la construcció, així com, pel foment de la seguretat i salut laboral, l'ocupació de qualitat, incidint, en la innovació, la industrialització i impulsant l'ocupabilitat i la professionalització en un sector cada cop més segur i sostenible i amb noves tecnologies.

Posteriorment, van fer una visita a les instal·lacions del centre de Badalona. Durant la visita van recórrer diferents espais del centre de formació, com ara la zona de tallers on es realitzen les pràctiques formatives, dotats amb tots els mitjans per impartir diferents formacions d'oficis, maquinària i prevenció de riscos laborals, així com  les aules de formació teòriques.

Fundació CIM UPC

Des del 2014 estan desenvolupant tecnologia d'impressió 3D de formigó. Van iniciar amb la idea d'imprimir les cases directament, però finalment van veure que l'opció més adequada era imprimir prefabricats en un entorn controlat que posteriorment s'utilitzarà en diferents aplicacions. En paral·lel, han desenvolupat una tecnologia en vies de protecció que serà la base de la creació d'una spin off del CIM UPC, durant aquest any.

Vídeo de les diferents impressores que han anat fent als projectes en què han participat:

La Fundació CIM UPC és una entitat amb la què col·labora l'Ajuntament de Badalona. El 22 d'abril passat l'Ajuntament de Badalona i la UPC van signar un acord d'intencions per crear un espai de coneixement tecnològic i de fabricació digital, a l'antiga fàbrica de la Companyia Auxiliar del Comerç i la Indústria (CACI), de Badalona, en un centre de coneixement científic i tecnològic orientat a la R+D+i a l'àmbit de la Indústria 4.0, la manufactura avançada i la fabricació digital, incloent processos, materials, sostenibilitat i economia circular.

El CIM UPC serà el centre tecnològic de la UPC de referència mundial en l’àmbit de la Fabricació Additiva.

Subscrigui’s gratuïtament al nostre butlletí setmanal de notícies. .

Per no tornar a rebre el butlletí pots donar-te de baixa AQUÍ