Onze dones es formen en revestiments lleugers i treballs auxiliars d'obra a les instal·lacions de la Fundació Laboral a Badalona

Les participants d'aquesta acció formativa subvencionada podran realitzar un total de 40 hores de pràctiques en empreses del sector de la construcció

Notícia Cataluña

Onze dones s'estan formant en el certificat de professionalitat de “Operacions bàsiques de revestiments lleugers i tècnics en construcció” que la Fundació Laboral de la Construcció imparteix en el seu Centre de Formació de Badalona (Barcelona). A través d'aquesta nova formació subvencionada, des de l'entitat paritària es posa el focus en la promoció de l'ocupació i en la millora de l'ocupabilitat de les dones en el sector.

L'objectiu d'aquesta acció formativa, de 310 hores de durada, és ensenyar a les alumnes a realitzar la instal·lació de paviments lleugers i a col·laborar en la instal·lació de sistemes de plaques de guix laminat en obres d'edificació, tot això seguint les prescripcions establertes en matèria de seguretat i salut en el treball.

Així mateix, les participants aprendran a tractar els suports per al seu revestiment, a través de la utilizatció d'útils, eines i petita maquinària, així com a realitzar treballs auxiliars a peu d'obra, mitjançant el condicionament i proveïment de talls o la realització d'operacions d'excavació, amb mitjans manuals, de pous i rases.

A més de la formació que les alumnes rebran en les instal·lacions de la Fundació Laboral a Badalona, a través d'aquest curs, que s'imparteix en horari de matí i el desenvolupament del qual es prolongarà fins al mes de maig, les participants podran realitzar un total de 40 hores de pràctiques en empreses del sector.

Aquest certificat de professionalitat s'emmarca dins dels Plans de formació sectorial d'àmbit estatal que promouen la Fundació Estatal per a la Formació en l'Ocupació (Fundae) i el Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE), destinats prioritàriament a treballadors/es en actiu i en el qual s'inclouen places per a persones en situació d'atur.

Foment de la inserció de les dones en el sector

Aquesta no és la primera acció desenvolupada per l'entitat paritària a Catalunya per a acostar a les dones a la construcció, un sector en el qual tant sols suposaven, al 2019, el 8,4% del total de treballadors, segons la EPA. Set de les dones que formen part d'aquest curs també es van formar recentment en la segona edició del projecte ‘Les dones construeixen’, que l'entitat paritària va desenvolupar, al costat de l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat, en les seves instal·lacions de la localitat Barcelonina, i amb el qual es busca millorar l'ocupabilitat de dones en situació d'atur del municipi.

Durant aquest curs, que va finalitzar el mes de desembre passat, les dotze dones participants van rebre una formació de 100 hores en el curs de “Instal·lació de plaques de guix laminat”, així com unes altres 20 hores en Prevenció de riscos laborals per a treballs d'obra de paleteria i 6 hores en Prevenció de riscos laborals específiques en treballs de plaques de guix laminat.

Aquesta iniciativa, que va celebrar al 2020 la seva segona edició, forma part del conveni de col·laboració signat per l'entitat paritària i el Consistori de la localitat al desembre de 2018, la finalitat del qual era posar en marxa diversos projectes conjunts encaminats a millorar l'ocupabilitat dels treballadors desocupats del municipi, a través de l'organització i impartició d'accions formatives relacionades amb l'ofici de la construcció.

El projecte “Les dones construeixen” està subvencionat pel Servei d'Ocupació de Catalunya, en el marc del Programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social, a través del projecte "Treball als barris".

Subscrigui’s gratuïtament al nostre butlletí setmanal de notícies. .

CLÁUSULA DE PROTECCIÓN DE DATOS:

• Responsable del tratamiento: FUNDACIÓN LABORAL DE LA CONSTRUCCIÓN.
  • Finalidad del tratamiento: mantener al usuario informado sobre la actualidad de la FUNDACIÓN LABORAL DE LA CONSTRUCCIÓN y del sector de la construcción.
  • Legitimación: consentimiento del interesado.
  • Destinatarios: Sus datos no van a ser cedidos a terceros, salvo que exista una obligación legal. Sólo podrán ser tratados por colaboradores de la FUNDACIÓN LABORAL DE LA CONSTRUCCIÓN para la gestión de sus sitios web.
  • Derechos de los usuarios: ejercicio gratuito de derechos de acceso, rectificación, supresión, oposición, limitación del tratamiento y portabilidad de los datos tal y como se describe en la información adicional. Puede consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en el siguiente enlace.

He llegit i accepto la clàusula de protecció de dades del Butlletí

Per no tornar a rebre el butlletí pots donar-te de baixa AQUÍ