El tinent alcalde de l'àrea de promoció econòmica, comerç i turisme de l’Hospitalet de Llobregat visita el centre de la Fundació Laboral

L'objecte i finalitat de la visita ha estat continuar i fomentar noves vies de col·laboració entre l'ajuntament i l'entitat paritària

Notícia Cataluña

El tinent d'alcaldia de l'Àrea de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme de l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat, José Antonio Alcaide, i l’assessora de l’àrea M. Carmen González, acompanyats de la gerent de la Fundació Laboral de la Construcció a Catalunya, Lucía López, i de les responsables de formació i comercial, Ovidia Garcia i Isabel Valle respectivament, van realitzar un recorregut per les instal·lacions del centre de formació de l’entitat paritaria a l’Hospitalet de Llobregat, on han visitat les 6 aules de formació, dues polivalents, la sala d’EPI’s i diferents espais destinats a oficines i amb tots els serveis de què disposa la Fundació.

Posteriorment, ambdues entitats van mantenir una reunió per valorar tot en el que ja han i estan col·laborant des de la signatura del conveni de col·laboració l’any 2018, en matèria de formació, prevenció de riscos laborals i ocupació, la finalitat del qual era posar en marxa diversos projectes conjunts encaminats a millorar l'ocupabilitat dels treballadors aturats del municipi barceloní, a través de l'organització i la impartició d'accions formatives relacionades amb l'ofici de la construcció.

Durant aquests anys, s’han portat a terme diferents projectes amb la finalitat de millorar l'ocupabilitat de les persones treballadores i aturades del municipi barceloní, a través de l'organització i la impartició d'accions formatives relacionades amb l'ofici de la construcció, com formacions d'instal·lació de placa de guix laminat a dones del municipi a traves de diferents edicions del projecte Les dones construeixen, a més de diverses actuacions, accions formatives i iniciatives de divulgació relacionades amb el sector de la construcció.

Ambdues institucions s'han emplaçat a continuar potenciant i col·laborant en els termes del conveni. així com per donar a conèixer els serveis que l'entitat paritària ofereix a empreses i treballadors del sector de la construcció i ampliar aquestes vies de col·laboració.

De la mateixa manera, durant la reunió es van posar en comú accions que possibilitin la cooperació mútua per impulsar la formació i l'ocupació en el municipi, així com accions per potenciar i apropar la presència dels joves i de les dones al sector, descobrint-ho com una gran aposta de futur laboral.

30 anys de la Fundació Laboral de la Construcció al servei del sector

La Fundació Laboral de la Construcció és l'entitat paritària creada pel mateix sector l'any 1992, mitjançant el Conveni General del Sector de la Construcció, i fruit d'un diàleg social exemplar entre la patronal i els sindicats del sector: la Confederació Nacional de la Construcció (CNC), CCOO de l'Hàbitat, i la Federació d'Indústria Construcció i Agro d'UGT (UGT-FICA) i porta 30 anys treballant per la innovació i la industrialització, impulsant l'ocupabilitat i la professionalització d'un sector cada cop més segur i sostenible.

A Catalunya, la Fundació compta amb quatre centres de formació, Badalona (Barcelona), que a més acull la Seu del Consell Territorial i un Centre de Pràctiques Preventives (CPP), l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), Avinyó (Barcelona) i Tarragona.

Només el 2022, va qualificar més de 12.000 treballadors/res de la construcció i va impartir més de 300.000 hores de formació, a través de prop de 1.500 cursos.

Subscrigui’s gratuïtament al nostre butlletí setmanal de notícies. .

Per no tornar a rebre el butlletí pots donar-te de baixa AQUÍ