La Fundació Laboral celebra una webinar el proper 27 d'abril en el marc del Dia Mundial de la Seguretat i Salut en el Treball

A la trobada online s'abordaran aspectes rellevants en matèria de seguretat i salut laboral relacionats amb la seva integració en el cicle de vida de les infraestructures

Notícia Cataluña

La Fundació Laboral de la Construcció organitza el proper dimecres 27 d'abril, a les 12.30 hores, una webinar sota el títol “Integració de la seguretat en tot el cicle de vida de les infraestructures”. En la trobada tècnica, emmarcada dins de les activitats que l'entitat paritària desenvolupa amb motiu del Dia Mundial de la Seguretat i Salut en el Treball, participen l'Institut Nacional de Seguretat i Salut en el Treball (Insst) i la constructora Arpada.

La webinar, d'una hora i mitja de durada, comptarà amb la participació d'experts en prevenció de riscos laborals, que s'encarregaran d'abordar temes relacionats amb la planificació i integració de la seguretat en totes les fases del procés constructiu.

En el transcurs d'aquesta jornada tècnica s'abordaran aspectes d'especial rellevància en matèria de seguretat i salut per al sector de la construcció, des de la concepció arquitectònica d'una infraestructura fins al final del cicle de vida d'aquesta. Es mostraran exemples pràctics per a la consecució de la integració eficaç de seguretat i salut en les diferents fases de la construcció, amb la utilització de noves tecnologies i digitalització per a l'adequada planificació, optimització, i integració de les mesures preventives, segons la tipologia de l'obra.

La webinar començarà amb una benvinguda, d'Antonio Santander Iñigo, responsable de Projectes de Seguretat i Salut de la Fundació Laboral de la Construcció, qui intervindrà amb la ponència titulada “Aspectes fonamentals per a la planificació i integració de seguretat des de la fase de projecte”.

Carlos Lozano Martínez, responsable de Serveis de Seguretat i Salut de la FLC, presentarà “Exemples de planificació i descripció de solucions tècniques en matèria de seguretat i salut en tot el cicle de vida d'una construcció”. Durant aquesta presentació, els assistents podran conèixer les noves tecnologies, eines, i solucions tècniques, que permeten integrar de manera eficaç els aspectes de seguretat i salut des del disseny fins al model construït i lliurat.

Posteriorment, prendran la paraula experts de l'Institut Nacional de Seguretat i Salut en el Treball i de l'empresa constructora Arpada. En primer lloc, ho farà la directora del Departament de Prevenció, Qualitat i Medi Ambient d’Arpada, Cristina Calderón Gall, amb la seva ponència “Integració dels aspectes de seguretat i salut en tot el cicle de vida, a través de la planificació i digitalització sota entorn comú de dades (ECD). Exemples reals”. En ella exposarà com es pot dur a terme aquesta integració en matèria de prevenció de riscos laborals, des de la fase de projecte i concepció arquitectònica de les infraestructures, amb implicació i coordinació dels diferents agents que participen en tot el procés.

Finalitzarà la trobada amb la intervenció de Fernando Sanz Albert, director del Departament de Seguretat Industrial del Centre Nacional de Noves Tecnologies de l'Institut Nacional de Seguretat i Salut en el Treball, qui detallarà “La importància de la planificació per als treballs posteriors i de manteniment", i com aquesta planificació en fases preliminars, i fins i tot quan es tracta d'actuacions d'urgència, permet abordar les intervencions sobre cobertes, amb els nivells de seguretat que requereixen aquests treballs especialment crítics.

La trobada conclourà amb una ronda de precs i preguntes.

Subscrigui’s gratuïtament al nostre butlletí setmanal de notícies. .

Per no tornar a rebre el butlletí pots donar-te de baixa AQUÍ