La Fundació Laboral de Catalunya ha participat per primera vegada en la Fira Mataró Orienta

L'entitat paritària va comptar amb el simulador de maquinària, eina innovadora que la Fundació utilitza com a millora qualitativa en la formació pràctica que realitza el seu alumnat

New Cataluña

La Fundació Laboral de la Construcció Catalunya va estar present a la segona edició de la Fira Mataró Orienta que va tenir lloc al Centre Cívic Pla d’en Boet. Aquesta fira d’Orientació Professional i Educativa va posar a l'abast de la ciutadania tota la informació i l'assessorament de les opcions formatives de Mataró i la comarca. Com a novetat en aquesta edició, hi ha hagut més presència d’empreses i s’han organitzat una norantena d’activitats, a més dels assessoraments individualitzats, amb l’objectiu d’orientar a la població en l’àmbit professional i educatiu.

La seva finalitat es facilitar l’accés a l’orientació i la informació per a tothom i on la Fundació Laboral va apropar el sector a les persones que es van interessar per les activitats que desenvolupar l'entitat paritària.

La Fundació Laboral ha participat amb el seu simulador de carretons elevadors i retroexcavadora per al maneig de maquinària d'elevació i maquinària de moviment de terres. que permet aprendre tots els conceptes necessaris per conduir i treballar aplicant les mesures de seguretat i prevenció, amb aquesta maquinària, que ha tingut gran exit entre els assistents.

Aquests simuladors es troben dins dels recursos didàctics innovadors amb els que compta l’entitat paritaria i que es fan servir en la formació dels alumnes de la Fundació, juntament amb les pràctiques reals que realitzen amb la maquinària.

A més l'entitat paritària ha informat dels serveis que ofereix la fundació en matèria de formació i ocupació, com els certificats de professionalitat, i el portal d’ocupació de referència al sector de la construcció de la Fundació Laboral web Construyendoempleo.com, a través dels seus quatre Centres de Formació a Badalona, L'Hospitalet de Llobregat, Tarragona i Avinyó.

Coneix la nova web: GeneraCIÓN

Fira Mataró Orienta

Amb aquesta Fira, l’Ajuntament posa a l’abast dels assistents a la Fira la informació sobre recursos formatius i d’orientació de l’ Ajuntament de Mataró, altres institucions públiques com el Consell Comarcal del Maresme u altres agents del territori amb l’objectiu entre d’altres de reduir l'índex d'abandó escolar.

Amb aquest objectiu s’han pensat i planificat activitats per a famílies, professorat, alumnat de centres educatius de tot tipus i totes aquelles persones que vulguin conèixer l’oferta formativa de la ciutat i de la comarca. I també activitats de coneixement del mercat de treball i de suport al procés d’orientació i de presa de decisions professional. Entre les activitats estrella, va destacar  l’Espai Àgora, un espai d’atenció personalitzada i assessorament.

Subscribe free to our weekly newsletters .

For not receive the newsletter you can unsubscribe HERE