Tercera edició del Congrés de Prevenció de Riscos, Seguretat i Salut Laboral (RiscCat)

La Fundació Laboral de la Construcció Catalunya torna a participar en aquesta edició, que es celebra de forma presencial a Vilanova i la Geltrú

Nova Cataluña

El Congrés de Prevenció de Riscos, Seguretat i Salut Laboral (RiscCat), organitzat pel Col·legi d'Enginyers de Garraf-Penedès i l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, té lloc els dies 5 i 6 de maig a l'Auditori de Neàpolis a la localitat de Vilanova i la Geltrú.

RiscCat és un punt de trobada i referència per als professionals de la prevenció, i creix amb l’objectiu de continuar creant cultura de prevenció, posar a l’alça el valor i la importància de la prevenció, millorar les bones pràctiques de professionals i empreses, promocionar la seguretat en els entorns laborals, conèixer les últimes tendències del sector i, en definitiva, millorar les condicions de seguretat i salut dels treballadors i les empreses i, col·laborar així en la disminució de l’accidentalitat laboral.

Mitjançant ponències, sessions tècniques, taules rodones i simulacres, RiscCAT serà l’escenari on es podran construir i reforçar aliances entre tots els agents de la prevenció de riscos laborals implicats en el desenvolupament de llocs, processos i entorns de treball més segurs i saludables.

Aquest any un dels eixos principals del congrés ha estat la digitalització i noves tecnologies aplicades a la Prevenció de Riscos Laborals.

La Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya participa en el programa d’avui a la segona jornada prevista, que estarà més centrada en el sector de la construcció, amb la intervenció de David Rodríguez, Responsable d’Entorn BIM de la Fundació, qui realitzarà la ponència “Construcció 4.0. BIM com metodologia de treball col·laboratiu”.

A la segona Jornada, a més de la ponència de la Fundació Laboral es tractaran temes com els reptes en l’àmbit laboral en l’erradicació de l’amiant, a càrrec de l’Institut Català de Seguretat i Salut; o la problemàtica de la hipoacúsia o sordesa causada pel soroll, de la mà del Dr. Alfred Barredo i la Núria Jareño, metge de treball i tècnica superior en Prevenció de Riscos Laborals.

A més a la Taula de debat, sota el títol “Nous reptes per a la PRL en el sector de la construcció” es tractaran qüestions com les dificultats de la digitalització en alguns sectors, com és per exemple el de la construcció, o l’afectació en la sinistralitat.

Aquesta jornada finalitzarà amb la sessió pràctica: Protocol d’actuació per entrada, sortida i rescats en espais confinats, a càrrec de l’empresa Level Instrukta.

Durant la primera jornada es van tractar temes com la transformació digital i la prevenció i com afrontar l’impacte del teletreball en la salut i benestar dels treballadors, a càrrec de la Dra. Mar Sabadell-Bosch, Professora dels Estudis d’Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

A més Foment de Treball Nacional va presentar en el congrés la seva darrera publicació: Guia per desenvolupar una metodologia d’avaluació de riscos laborals associats al teletreball, publicació editada en el marc del projecte d’incentiu i promoció de la seguretat i salut laboral com a estratègia de competitivitat de les empreses catalanes.

També sota el títol “Nous riscos laborals: prevenció 4.0”, Raquel Sellarès, Cap de Gestió Preventiva d’EGARSAT, va impartir una ponència sobre la prevenció de riscos laborals en un canvi d’època en el que la innovació, la transformació digital i les professions emergents són ja una realitat que incideix en les persones.

El Martin Longobuco va exposar de manera pràctica les aplicacions de la Intel·ligència Artificial a la PRL i va presentar un estudi real sobre el control de la qualitat de l’aire mitjançant IoT en una residència de gent gran amb la finalitat de millorar la seguretat i l’atenció dels residents.

A banda, també es van tractar altres temes d’actualitat com l’assetjament sexual i l’assetjament per raó de sexe en l’àmbit laboral.

La Inspecció de Treball va presentar els resultats de l’actuació inspectora en matèria de seguretat i salut del 2021 i les noves línies d’actuació que estan duent a terme aquest 2022.

EntornoBIM: Una iniciativa de la Fundació Laboral de la Construcció

Entorno BIM és una iniciativa creada per la Fundació Laboral de la Construcció, que aposta per aquesta nova metodologia de treball col·laboratiu i creu que és important en el futur del sector de la construcció.

La Fundació Laboral promou la innovació en la indústria de la construcció i és un punt de referència per tots els agents que necessitin informació sobre BIM.

Coneix l'itinerari de cursos BIM online llançats per la Fundació Laboral de la Construcció pels mesos de maig, juny i juliol.

En total, són nou especialitats formatives, entre 20 i 80 hores de durada, que versaran sobre diferents fases del cicle de vida d'un projecte d'edificació.

Cursos relacionados

MODELADO BÁSICO DE BIM EN PROYECTOS DE EDIFICACIÓN CON REVIT
  • 20h Teleformación
INTRODUCCIÓN A LA METODOLOGÍA BIM
  • 20h Teleformación
VISUALIZACIÓN Y CONSULTA DE MODELOS BIM
VISUALIZACIÓN Y CONSULTA DE MODELOS BIM
  • - Madrid
GESTIÓN Y MODELADO AVANZADO DE PROYECTOS DE EDIFICACIÓN CON ALLPLAN ARCHITECTURE
  • 40h Teleformación
GESTIÓN Y MODELADO AVANZADO DE PROYECTOS DE EDIFICACIÓN CON REVIT
  • 60h Teleformación
GESTION Y REVISIÓN DE MODELOS BIM CON NAVISWORKS
  • 60h Teleformación
MEDICIONES Y PRESUPUESTOS DEL MODELO BIM DE REVIT CON PRESTO (COST-IT)
  • 40h Teleformación
MODELADO BÁSICO BIM DE INSTALACIONES Y ESTRUCTURAS CON REVIT
  • 30h Teleformación

Subscríbete de balde ao noso boletín semanal de novas.

Para non volver a recibir o boletín, podes darte de baixa aquí