La Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya ha participat a la 14a edició de l’Escola d’Estiu de CCOO Hàbitat Catalunya

Durant dos dies a la localitat de Subirats ha tingut lloc aquesta edició sota el títol “Adaptem-nos a les noves realitats”

L'entitat paritària ha participat en aquesta edició on s'han tractat temes relatius a la transformació digital, la innovació i la digitalització.

L'obertura de l'escola d'esiu de CCOO de l'Hàbitat Catalunya va anar a càrrec de Javier Pacheco, Secretari General de la CONC donant pas a diverses dinàmiques de treball i ponències relatives als temes principals d'aquesta edició que es van portar a terme durant els dies 19 i 20 de juny.

Isabel Gutiérrez, secretaria general de la Federació de l’Hàbitat de Catalunya va fer les conclusions de l’escola d’estiu i posteriorment el tancament de les dos jornades va estar a càrrec de Daniel Barragán secretari general de la Federació estatal de l'Hàbitat de CCOO i vicepresident de la Fundació Laboral de la Construcció.

També van estar presents Miguel Peláez i Lucía López, vicepresident i gerent de l'entitat paritària a Catalunya, així com Carlos Lozano responsable de innovació en prevenció de riscos laborals de la FLC.

Durant les diferents presentacions i dinàmiques de treball que es van tractar diferents punts de vista de l'afectació de la transformació digital a diferents sectors i les dificultats i oportunitats de la digitalització.

Lucia Lopez, va realitzar una exposició sobre la FLC a Catalunya i va destacar el compromís de l'entitat paritaria amb la Formació, Ocupació i la Seguretat i Salut Laboral per tal de la transformació de la construcció en un sector més innovador, tecnològic i sostenible, on totes les persones puguin desenvolupar-se professionalment i que continuï sent un dels motors econòmics del país.

Des de la FLC s'impulsen programes de formació per adquirir les competències necessàries per obrir-se camí al sector o per millorar o actualitzar coneixements, per satisfer les demandes del sector i adaptades a les necessitats de les empreses per fomentar l'ocupació.

A l'entitat a Catalunya, durant l'any 2023, es van formar més de 13.000 persones de les quals un 10% eren dones i un 37% joves menors de 35 anys.

Des de la FLC es posen a disposició de les treballadores, treballadors i empreses, serveis que fomenten l'ocupabilitat i l'atracció del talent jove perquè la construcció segueixi sent un dels segments d'activitat més importants del nostre país.

Posteriorment, Carlos Lozano, va fer una exposició sobre “Innovació, digitalització i noves tecnologies al servei de la prevenció”, destacant que la innovació en l'àmbit de la seguretat i salut amb aplicació a la indústria de la construcció continua experimentant importants avenços.

A l'àmbit de la prevenció, aquests avenços s'agrupen en l'aplicació de la intel·ligència artificial (IA), les activitats de realitat virtual (VR) i en sensors intel·ligents.

La Fundació Laboral de la Construcció aposta fermament per impulsar i posar en coneixement de totes les persones treballadores del sector les diferents innovacions que van apareixent a l'àmbit de la prevenció i amb aplicació directa a la indústria de la construcció, a través de diferents eines i canals com el portal web Línia Prevenció, l'Aplicació PRL BIM, el Centre de Pràctiques preventives 360o, el laboratori d'assajos, jornades tècniques o jocs en línia.

Actualment ja és una realitat tota la innovació i evolució de la tècnica en l'àmbit de la prevenció en construcció, cosa que ens permetrà continuar avançant en la millora de les condicions de seguretat i salut per a totes les persones treballadores del sector.